Dagens bestyr:

Idag har vi letat två julgranar.
Markus hittade en istappsslinga igår som han så gärna ville ha så då var vi ju tvugna att hitta en gran till den oxå.
Så här blev resultatet:
24883-110

Den andra granen ska vi ha inne sen.

Sen så skulle vi baka.
Pepparkakor och lussekatter hade vi tänkt oss.
Öh... de gick inte så bra.
Hade köpt färdig pepparkaksdeg men nåt gick snett.
Först fick vi dem inte från bordet till plåten. Sen kom Markus på den briljanta (?) iden att kavla ut och stansa ut dem direkt på plåten.
Då lossnade dom inte när de var gräddade utan gick i tusen bitar.
Hur gör man egentligen? (som gammal hotell-&restaurangelev skäms jag...)
Jaja,  jag ville ju mest bara baka för att få garnera dem sen så vi får väl köpa färdiga kakor att garnera....

Sen gjorde vi lussekatter, det gick bättre!

24883-111

Det bullar som är till höger i bild med lite brunt på är Markus "Plussekatter". Lussebullsdeg med pepparkaksdeg inrullad inuti..... Har inte smakat dem än så jag vet inte riktigt jag....

Jäkligt roligt hade vi iaf!
Har inte garvat så mycket på länge som när M skulle göra en vanlig lussekatt......









Kommentarer
Postat av: Julia

nej gud, nu frestar du mig!! =)

Postat av: anna

åh vad gott! Jag tror att dom med pepparkaksdeg i kommer att va en hit!

2005-12-03 @ 21:29:52
URL: http://annawii.webblogg.se/
Postat av: Julia

Ni är duktiga som bakat! Jag köper bara massa saffran "utifall att" men det blir aldrig bakat...hihi

2005-12-04 @ 18:56:11
URL: http://julias.blogg.se
Postat av: Marajja

De me pepparkaksdeg var helt OK!
Resten var svingoda!
Jag brukar oftast glömma att köpa saffran jag....

2005-12-05 @ 08:29:48
URL: http://www.marajja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback