Vilken bild får man?

Har funderat lite över detta med bloggande.
Man får ju en bild av personen bakom bloggen men stämmer den?
Har läst min egen blogg och där märker jag att det är ju långt ifrån sanningen om hur jag är och vem jag är. Inte för att jag på något sätt ljuger, utan för att det är en så liten del som visas.
 
Jag får en bild av en person som är intresserad av mode, som tidvis är ledsen och kanske lite gnällig, har dåligt självförtroende, bitvis skriver mycket strunt, försöker klä sig fint men lyckas inte alltid och som kanske är lite kristen (?).

Känner inte riktigt igen mig.......men hur är jag då?
*Är oerhört intresserad av mode, mer än vad som märks, kanske för att jag inte surfar runt så mycket på shoppingsidor.
* Är bitvis väldigt ledsen, har varit det de senaste året, och gnällig oxå. Men samtidigt är jag en glad, sprallig, busig människa som kan driva ganska friskt med mig själv. Och P tycker att jag är oerhört rolig.
* Uselt självförtroende, det suger...
* Vill så gärna vara fin men jag tycker att jag skulle behöva gå ner ca 10 kilo innan jag kan känna mig fin. Har mycket kläder men tycker ibland att jag inte har något att ha på mig.
* Är inte kristen. Eller iaf inte troende. Visst jag tycker att det är ganska mysigt att vara i kyrkan vid jul, bröllop, skolavslutningar och så men orsaken till att jag är så mycket i kyrkan nu är att jag är med i kören. Det finns bara en kör här och jag älskar att sjunga så de var liksom inte så mycket att välja på....
Tycker absolut inte om när de börjar predika om synd och förlåtelse för jag tycker inte att det finns någon synd.
* Har ju så många andra sidor........ Älskar inredning, tränar boxning, gillar att äta och laga mat, har en väldigt pojkaktig sida,  har en egen skoter som används flitigt under vintern, gillar att köra folkrace, åker snowboard och wakeboard, kan vara oerhört sunkig vissa dagar och jättefin andra, osv osv........

Och jag antar att det är precis likadant med alla er andra bloggare. Det är en liten del vi får ta del av.
Kommer ihåg första gången jag läste
annas blogg ( förlåter att jag använder dig som exempel, anna!).
Då tänkte jag " Men vad är detta för ytlig tjej, och är det en tjej eller en kille? ( Under kön hade nämligen Anna  satt kille då....) Tyckte att det var väldigt mystiskt. Men sen när jag läst vidare ett tag så har jag ju verkligen fått en helt annan bild och tycker att Anna verkar vara en fantastisk människa som inte har det så lätt......

Skulle vara intressant att träffas i verkligheten för att se om den bild man fått stämmer.......
Är det någon fler än jag som funderat i dessa banor?

Kommentarer
Postat av: Agneta

Jag tänker på det här rätt ofta faktiskt. Det är en av anledningarna till att jag inte på allvar övervägt att åka på Bloggforum. Jag är lite orolig för att folk inte skulle känna igen mig, att bilden jag ger ut på nätet inte alls stämmer med den jag som finns i verkligheten.

Du inspirerade mig till att läsa igenom min blogg för att se vilken bild jag får av mig själv.

Postat av: anna

det är sant, man bildar sin egen uppfattning om alla bloggare som troligen inte stämmer helt.
Man kan ju inte få ut hela sin personlighet i skrift.
Jag kan t.ex. inte visa hur rolig jag är när jag är med vissa kompisar ;) och hur mkt jag kan driva med mig själv bland folk jag är trygg med.
Men av det jag läst i din blogg så har jag fått uppfattningen av att du är en shysst tjej som gillar mode, har dåligt självförtroende ibland men som ändå kan vara positiv.
Gillar dig, om du är som jag uppfattar dig så är du nog en riktigt bra vän!

2005-11-04 @ 15:23:45
URL: http://annawii.webblogg.se/
Postat av: Ran

Jag tror precis som du nämner att ens blogg enbart speglar en liten del av hur man är som person. Själv har jag medvetet valt bort vissa delar för att kunna vara totalt anonym på nätet. Men man märker att vissa saker fortfarande är tabubelagda att skriva om och kan uppfattas som provocerande.

Bara för att man skriver om saker som kan uppfattas som ytliga behöver inte det innebära att man är en ytlig person. Min blogg fungerar snarare som en insprationskälla där jag delar med mig av vad som just då rör sig i mitt huvud.

2005-11-06 @ 20:00:39
URL: http://koga.webblogg.se/
Postat av: Marajja

Du har nog helt rätt i att mycket fortfarande är tabubelagt. Som att visa att man har pengar t ex. Ser ju att många är förvånade över din shopping på din blogg! Men jag menar, det är klart att man måste få visa sina intressen och på vilket sätt man själv lever ( en liten del ). Tror många i sverige har det som du men det är inte så många som visar det.
Tycker att du ska vara stolt och glad att ditt liv är precis som det är.
Sen så skapar det ju en viss nyfikenhet =) Skulle gärna vilja veta vad du jobbar med tex. Jag är så fascinerad och till viss del , avundsjuk, på dig!

2005-11-09 @ 11:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback