Kojdag!

Idag är jag hemma från jobbet och vilar. Kände imorse att det behövdes. Jag är alltså inte sjuk i fysisk bemärkelse men känner att om jag inte vilar idag så kommer mitt psykiska välmående, som jag kämpat med, att rasa. Är det fel att sjukskriva sig då?
 Har vaknat flera nätter nu och nästan börjat grina helt utan anledning.
Och när jag blir så här trött då funkar inte hjärnan längre. Den får panik och tänker ologiskt och helt orealistiskt. Och på samma saker om och om igen och då kommer även ångesten.
Detta började i januari. Vet inte riktigt varför, stress och för mycket krav på mig själv sa tant doktorn. Och förmodligen är det så för under sommaren , efter semestern så har allt varit kanon! Har mått jättebra hela hösten när jag bara tagit det lugnt och försökt peppa mig själv. Sen är det så svårt för när jag väl mår bra vill jag göra så mycket hela tiden. Och till slut blir det för mycket. I kombination med pms och bråk så blir det inge bra. 

Så idag ska jag bara sova, läsa, kanske ta en promenad, basta, käka rosenrot och göra allt som står i min makt för att få upp må-bra-hormonerna på normal nivå igen.
För jag ska vara glad när jag ska till Sthlm i helgen! Basta!
 

Kommentarer
Postat av: anna

jag vet hur du känner dig och du gör HELT rätt i att sjukskriva dig.
Det är bra att ta en dag att samla ihop sig själv om man känner att allt håller på att rasa samman för då kan man komma tillbaka till jobbet/skolan med nya krafter dagen efter :)
Hoppas du mår bättre!!!

Postat av: Marajja

Tack! =)
Idag känns det faktiskt bättre! Även fast jag vet att det bara är hjärnspöken och vad det beror på så blir jag ändå så himla nere är det blir sådär och tror att det aldrig ska bli bra igen. Jag blir så fruktansvärt ledsen...
Så jäkla konstigt!!!

2005-10-06 @ 11:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback