Bebis....

Nu kom det en liten baby hit på jobbet. ( Med sin mor förstås!)
Dom är otroligt söta!
Vill nog ha en själv nån gång men absolut inte än.....
Känner mig inte mogen för fem öre, känns som att jag kan ju knappt ta hand om mig själv.
Känns som att alla runt omkring mig blir vuxna, skaffar barn och så, men inte jag. Känner mig fortfarande som femton.
När blir man vuxen? När känns det liksom, för jag känner mig som jag alltid känt mig.
Eller kommer aldrig det ögonblicket?
Lite synd om min pojkvän är det för han vill jätte gärna ha barn (han är några år äldre än mig), han tycker att det bara är han som inte har barn och han vill inte bli en "gammal" förälder.
Svårt. Det blir ju han som får vänta.
Men tänk om jag aldrig känner mig redo?
Ibland kan jag ju känna att de är bra söta och man kanske skulle ta och tänka på det ändå men de tankarna försvinner snabbt. Känns som att jag vill göra så mycket och är alldeles för ego fortfarande.
Har ju knappt tid med katten insåg jag igår när jag blev irriterad på henne för att hon var gossugen när jag inte hade tid.

Så min fråga är: kommer den där känslan -nu är jag redo, eller är det nåt man bara måste bestämma sig för?

Kommentarer
Postat av: Niffe

Ha ha ja det är den eviga frågan. Jag tror det är olika för alla. För mig kom dagen då jag bara kände mig redo. Men en sak kan jag ju säga, att alla dom här ansvarskänslorna kommer på köpet, det är inget man behöver oroa sig för i förskott. Bara för att du inte orkar gosa med katten så betyder ju inte det att du inte kommer orka ta hand om ditt barn, för det är nånting du KOMMER att vilja när den dagen kommer. Alltså - don´t worry! Skaffa massa kids!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback