Stockholmstips.

Behöver jag!

Ska ner om två veckor och nu är det ett tag sen sist, två år för att va mer precis.
Kommer att ha en ( 1 ) shoppingdag......
Förut har jag varit tråkig och kört samma runda nästan varje gång; Drottninggatan, Kungsgatan, Norrlandsgatan och Hamngatan tebax.
Känns som att jag skulle vilja ha förändring.
Tips? Bra dagstur?
Det "värsta" är att jag kommer ha min sambo med mig och han börjar typ svettas och får andnöd efter en stund inne på en affär.
Måste alltså hitta på nåt så han gillar det hela också för jag har liksom en bild av hur vi strosar där i Sthlm, shoppar och håller handen, provar kläder och gulligull  osv osv.....
Så det ska ju vara lite intressant för honom också.

Sen skulle jag vilja ha ett restaurangtips.
Vi ska ut och käka med ett annat par på lördagen och tänkte oss nåt mysigt/romantiskt ställe. Är lite inne på FemSmåHus men det kanske finns något bättre alternativ?

Vore ju trevligt om någon tog sig tid att hjälpa mig lite!

Kommentarer
Postat av: Anna

gå söderrundorna - SoFo rundan och så Hornsgatan från slussen till zinken!

eller britas runda kring slussen_medis
http://coldface.blogspot.com/2005/04/upper-gtgatan-shopping.html

Postat av: Marajja

Tack Anna!

Har faktiskt varit riktigt nyfiken på SoFo ett tag nu så så får det bli.
Har en, väldigt dum, fråga men är man lantlolla så är man....
Hur tar man sig lättast till söder från city. Till fots....?

2005-09-26 @ 08:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback