En fundering....

Är stadskillar rädda för att binda sig och i så fall varför?
 
Har funderat över detta fenomen ett tag, varför vet jag inte, jag har ju mitt på det torra =)
Kan nog vara för att jag har en vän, som inte får till det med dessa män i staden. En vän som är supersöt, trevlig, social, alltid glad, vältränad, smart och självständig. Inget freak alltså.

Här, i min lilla håla, är de flesta killar tillsammans med någon och är dom inte det så beror det nog mest på bristen på tjejer. Många har barn och hus och är allmänt stadgade och det gäller killar från 25 och uppåt.

Men i de stora städerna i vårt land verkar killar/män/pojkar vara rädda för just detta. Att bli "bunden"/stadgad verkar vara det mest skrämmande som kan hända. Värre än både bungy jump och könssjukdomar!

Min vän har träffat ett antal killar nu under åren och det har varit så bra, trevliga, roliga killar som varit gosiga och gulliga och hört av sig. Så träffas de några veckor och allt är så bra och mysigt. MEN så efter några veckor *POFF* borta! Några av dem har inte ens hört av sig. Andra har iaf sagt att de känner att det börjar bli för allvarligt och att de inte vill ha något seriöst förhållande just nu. Nä, men har min vän sagt att hon vill det då? Nä, aldrig, det är något de bara fått för sig.

Vad beror detta på undrar jag? Utstrålar min vän nåt speciellt eller är det (grov generalisering) så killarna i städerna fungerar? Måste dom leka av sig tills de blir 40? Killarna hon träffat har varit  mellan 25- 35 och ingen har varit redo för ett helt vanligt förhållande ens. Eller är det så att hon dras till en speciell typ av killar?

Vad tror ni där ute, tjejer och killar?
Har jag helt fel eller är jag på rätt spår, att de/ni är lite mer rädda för att bli "fast"??

Kommentarer
Postat av: Carrie

Utan att fördjupa mig allt för mycket.
Jag tror det är individuellt efter personlighet och erfarenheter.
Är nog inget fel på någon av dem. Utan passade inte ihop eller den rätta känslan fanns inte för att stadga sig ta ansvar ;-)
Kommer nog ska du se!

2006-04-25 @ 10:22:25
Postat av: Linda

Som singel stadsbo har jag en del teorier om det. Vill inte lägga skulden på killarna, i mitt fall är det nog jag som är "boven". Själv har jag bott i 5 större städer de senaste åren pga studier och jobb. Pluggar sista terminen nu och kan alltså bo var som helst inom ett par månader. Då vill men ju inte bli tokkär och flytta ifrån det....Så jag är rätt svårflörtad för tiden och tror det finns rätt många som är i liknande situationer. Tror generellt att inflyttat folk lätt rör på sig då vi ju inte har familj/barndomsvänner odyl som håller oss kvar. Så jag räknar kallt med att alla ska pysa när bättre jobb dyker upp så jag vågar inte engagera mig i dem heller. Så jag blir nog singel ett tag till......

2006-04-26 @ 01:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback