Anläggningsarbetare

Så har ännu en helg gått!
Dom går ju så fort!!!

Helgens timmar har ägnats åt huset. Mest.

Listan ser nu ut ungefär så här:

Golvvärme + golvskivor i hallen    check
Golvvärme + golvskivor i badrummet
Isolering + golvskivor i köket
Innertaket i matrummet nedrivet   check
Panelen i trappen riven
Ackumulatortankarna ska bäras ned i källaren  check
Matjord utkrattat + så gräs där vi har grävt   check
Dasset och korntorken ska målas    check
Golv + väggar i lilla toaletten
Allt avlopp + värme+ vatten draget    check
Eldragning
Väggar i hall och kök
ALTANDÖRR
Ny ytterdörr
Osv osv osv........

Ja just de, apropå rubriken så var det jag det igår när jag körde traktor och krattade ut matjorden och sådde gräs!

Annars i helgen har jag tagit en morgonpromenad i dimman, helt underbart! Skrämde upp två tranor så dom fick jag se på RIKTIGT nära håll. Kul!
Sen har jag blivit bjuden på oxfile med vitlökspotatis och murkelsås av min man, mycket gott.....!
Somnade dock av vinet som hörde till ;-)

Såg även
"Failure to launch" med SJP igår. Den var väl helt förutsägbar, klyschig och OK!

Å ikväll ska jag få helstekt aborre av svärmor........mmmm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback