En lista....

Från Ellis

1) Om du fick välja en speciell förmåga av något slag, t.ex. att kunna flyga eller bli osynlig - något som inte går på riktigt, vad skulle du vilja kunna?

Jag skulle nog vilja flyga. Tänk att bara sväva genom luften så som fåglarna gör!

2) Nämn 5 saker i ditt skafferi.
  • Dinkel
  • Quinoa
  • Sesamolja
  • Fullkornsbulgur
  • Fulkornspasta
3) Nämn de 3 kryddor du använder mest, förutom salt och peppar.
  • Aromat (torsk på aromat!)
  • Grillkrydda
  • Grönsakskrydda
4) Vilken typ av resor tycker du bäst om? Med ryggsäck dit näsan pekar? Busscharter? Charterresa med många utflykter och liknande bokat? osv.

Inte busscharter iaf....
Nä men att bestämma resmål, ev boende och sen ta resten när man kommer dit!
Gärna till ställe med både stad och strand, ex Barcelona!

5) Nämn 3 låtar/sånger som alltid gör dig glad.
  • Alltså, jag kommer inte på några nu. Ingen speciell, det är många som gör mig glad! Musik överhuvudtaget och dans!
6) Vilken var den senaste boken du köpte?
  • Kungamordet av Hanne Vibeke-Holst
7 ) Vad gör du när du är jättestressad? För att varva ner, alltså. ;)
  • ANDAS! Därefter endera promenad eller ner i soffan med en bra tidning!
8) Vilken färg väljer du oftast när du köper kläder?
  • Svart
9) Nämn något du inte kan som du väldigt gärna skulle vilja kunna.
  • Vågsurfa
10) Vilket är ditt drömjobb? Om du fick välja precis vad som helst.
  • Ha ett eget cafe´kombinerat med inredningsbutik!!!! Eller göra inredningsreportage.
11) Nämn 5 favoritsaker.
  • Tidningar
  • Nya gården
  • Markus (ingen sak men väl en favorit!)
  • Spisen (behövs för god mat!)
  • Nya soffan (som nu är ett år gammal)
12) Har du något riktigt starkt musik-förknippat minne? Hm... det där låter konstigt. Vad jag menar är, finns det någon sång som är starkt förknippad med ett speciellt minne? Berätta!
  • Så fort jag hör MOBY så tänker jag på min Thailandsresa, ett härligt minne!
13) Berätta om ett riktigt fint sommarminne.
  • Första sommaren jag och Markus var tillsammans var det kanonväder hela sommaren. Då var vi supermycket i stugan och badade, åkte wakeboard och båt. Några kvällar satt vi länge på bryggan och grillade, käkade mm. Det var en grym sommar!
14) Nämn 5 saker du längtar efter just nu.
  • Markus
  • Att huset ska bli klart!!!!
  • Att jag ska gå ner några kilo så jag kan shoppa kläder som sitter bra!
  • Julen
  • Att få vakna utvilad


Haka på den som vill, hela eller delar av listan - precis hur ni vill.


Kommentarer
Postat av: Malin

Kan du virka??

Postat av: Marajja

Hmmm, råkade jag skriva det nånstans?
Nä jag vet inte inte sådär på rak arm. Om nån visar mig är det troligt att jag kommer ihåg, så var det med stickningen!

2006-08-24 @ 13:48:55
URL: http://www.marajja.blogg.se
Postat av: Malin

Nä men jag måste lära mig. Har köpt en bok med mönster eller modeller eller vad man nu kallar det och jag har totalt glömt bort hur man gör. Ska försöka få lite hjälp idag. Får se hur det går! Måste lära mig annars blir jag mösslös i vinter!

2006-08-24 @ 14:04:33
Postat av: Marajja

OK! Men det finns ju mängder med snygga mössor att köpa... :)
Vi får väl starta en syjunta, du jag och Julia. Så får vi träffas en gång i månaden omväxlande i Ström, stan och här!

2006-08-25 @ 13:21:02
URL: http://www.marajja.blogg.se
Postat av: Ellis

Ett virktips: garnstudio.com har båda stick- och virkskola. Där kanske du hittar något bra, Malin.

Marajja - kul att du gjorde listan du med!

2006-08-28 @ 10:59:49
URL: http://alltunderhimlen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback