Jag känner mig hurven!

Å för er som inte vet vad det betyder så är det norrländska för, typ kurig, okry...ungefär. :D

Har ont i halsen och känner mig allmänt risig!

Har därför bestämt att efter jag surfat klart ska jag (trots strålande sol ute och dåligt samvete) tända en brasa i kaminen och krya ner i soffan med säsong 1 av Sex and the City på DVD!
Möjligtvis också läsa lite i nya Plaza Interiör och Drömhus & Trädgård.
Och dricka te!

Så är jag nog frisk imorgon.
Jag har inte tid att vara sjuk!

PS. Sitter i detta nu och lyssnar på
Lisa Miskovskys nya skiva.
Den verkar riktigt bra. Sen skulle jag inte ha nåt emot att både se ut och sjunga som henne! DS


Kommentarer
Postat av: maribah

jag måste vara från södra sverige, för jag har aldrig hört uttrycket "hurven" :)

2006-08-31 @ 10:08:07
Postat av: Agneta

Hur är det vännen? Om du blev sjuk hoppas jag att du kryar på dig snabbt och att du blig mysigt omhändertagen under tiden. Kram!

Postat av: Marajja

Va, har du inte hört det?
Huskes då?

Agneta: Tack! Kram!

2006-09-05 @ 14:43:07
Postat av: Pernilla

heheh hurven känner man igen *FD Luleå-bo som man är...* Vi brukar till och med säga "I hurrves" hihi. Köpte också Lisa M´s skiva--tycker tyvärr den var lite..trist. Några låtar sjuder men... Älskar Marit Bergman, men hennes var också sådär. Besvikelse.

2006-09-08 @ 23:00:20
URL: http://makeupmaniac.webblogg.se/
Postat av: Nicke Sjödin

Sitter här och 'hurves' litet grand - det var småkyligt ute, I morse var jag 'kuret' trots att jag inte varit ute och slagit runt kvällen före.
Kurig kan man i Ångermanland vara även på nykte kaluv. Kuret = sömnig

2008-02-24 @ 14:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback