Snickerboa

Jag har kommit fram till att det är jäkligt skoj att snickra!
I våras snickrade vi ett utedass (vi har för tillfället ingen toalett på näset) och i lördags snickrade jag det sista finliret. Superskoj!
Sen målade jag det så nu är det jättefint!

Sen har vi lagt isolering+golvvärme i hallen och börjat häfta golvpapp i köket. Så nu är det bara isolering i köket och detsamma + golvvärme i badrummet, sen kan vi lägga igen golven.
Och det mina vänner, är ett stort steg på väg!

***************

170 kräftor fick vi under lördagsnatten. Halv sju på morgonen kom de tappraste hem, vid tvåtiden gav vi upp.
Men mysigt var det att sitta ute i kolmörka natten och grilla korv och kolla kräftburarna!
Sen käkade vi dem i lördags men det blev väldigt lugnt! Tror vi var hemma vid elva och jag somnade så fort huvudet hamnade på kudden.

Igår kväll fick jag skitont i huvudet och värken sitter fortfarande i nu.
Varför?
Jag har ju aldrig ont i huvudet....

Kommentarer
Postat av: Marielle

Det låter ju hur häftig som helst att man kan fånga egna svenska kräftor.
Känner man skillnad på smaken på färska och frysta?

2006-08-22 @ 12:42:28
Postat av: Marajja

Nja, kanske inte så stor skillnad i smak men däremot i konsistens!
Sprödare skal som var lättare att skala plus att det fanns jättemycket kött i klorna!
Så bättre var dom ju, kanske lite mindre bara...=)

Postat av: Carrie

Faktiskt har jag aldrig ätit direkt fångade kräftor, undrar om dom låter eller har ljud för sig när de kokas?
Man bör ju tåla höra ljuden om man äter dem. Nu ska jag inte fördjupa mig i detta eller annat då risken blir att kommentaren blir allt för lång.

MVH

2006-08-23 @ 21:04:35
Postat av: Marajja

Hahaha, jag vet inte. Jag var inte med när de kokades! Men de hade väldigt få ljud för sig då vi fångade dem så jag tror de var ganska tysta :D

2006-08-24 @ 08:29:55
URL: http://www.marajja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback