LUCIA

24883-348

Jaha, 11 nätter före jul......var är stämningen?????
Lyckades iaf masa mig upp imorse, med nöd och näppe!
Hade köpt Oboy, lussebullar och grejer igår och tänkte att jag skulle kliva upp och lussa för Markus och kolla på Luciamorgon på 2:an.
Men när klockan ringde 6:40 så var det inte direkt min första tanke! Fy fan va trött jag var!!!Tänkte skita i det men lyckades till slut kliva upp och fixa i ordning. Och det är jag glad att jag gjorde för det var ju riktigt mysigt!

Igår åkte julgardinerna och juldukarna fram också.
Idag blir det lucia på jobbet och sen har jag övertalat Markus att vi ska åka till kyrkan ikväll och kolla på skolornas luciatåg. Var på det ifjol och det var jättemysigt!
Lite lussig är jag själv idag också, "hottade" upp mitt huckle med lite glitter! :-)

Höstmörker vik hädan, fram med den mysiga julkänslan istället!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hihi, lussade också för min D. Lite improviserad klädsel men det är tanken och känslan som räknas. Och liksom - kan en dag bli annat än bra om den börjar med lussekatter? ;). Ha en mysig luciadag gumman!

2006-12-13 @ 08:58:52
Postat av: Laura

Oj, förlåt, avsändaren föll bort men det var alltså jag som var den anonyma lussefiraren ovan :).

Postat av: Marajja

Ja, jag hade ju inte klätt mig till lucia och så men studsade iaf upp med frukostbrickan med ljus och med luciasången på tv:n! :D. Ha en bra dag du mä!

2006-12-13 @ 09:01:20
URL: http://www.marajja.blogg.se
Postat av: johanna

Va tycker du inte om vädret?? I love it! Nu är det ju lixom bara 2 vintermånader kvar här nere och då har vintern inte ens kommit än:) Jag å Tilde plockade 15 liter kantareller i helgen, helt underbart! Fast vi vill gärna att det ska vara snö hos er när vi kommer upp i jul, det är en lagom dos av snö om man kan hälsa på den en vecka eller så:)
Nä nu ska jag göra mig i ordning för lussefirande på dagis, tänk min lilla unge som lucia,jag kommer att skämma ut henne och börja gråta som vanligt!

2006-12-13 @ 09:14:04
Postat av: Marajja

Å du....ja iof gör ju det här vädret inte så mycket i år. Vi har ju ändå inga skotrar och det är ju bara bra för huset om det inte blir för kallt! men vitt vill man ju ha det till jul som sagt...*suck*Å annars också, man vill ju inte gå ut när det är så här mörkt!!
Kantareller! 15 liter!? Då önskar jag mig 1 liter i julklapp! ;)
Ja självklart kommer du gråta, skulle jag mä göra!
Sa de till Markus imorse, att tänk när vi har små barn som lussar som man är superstolt över! Det var en mysig tanke!
Kram och ha det så bra tills vi ses!
Har skickat julkort till Jenny iaf så får vi väl se om hon hör av sig!

2006-12-13 @ 09:23:43
URL: http://www.marajja.blogg.se
Postat av: Mill

Man kan undra varför de envisas med att sända Lucia så tidigt...

2006-12-13 @ 12:00:45
URL: http://millssvada.blogspot.com
Postat av: Marajja

Mill: Ja de undrar jag mä! fast iof börjar jag ju jobba kl 8 så då bör det ju vara så tidigt!

2006-12-13 @ 12:41:15
URL: http://www.marajja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback