Sköna jul!!

Å va ljuvligt det är med alla dessa helger!!
Idag är jag dock inne och jobbar men en fredag kan väl gå an.....

Julen i år har varit otroligt skön och bra! Mest bara slappning och umgänge med familj och vänner!


Julafton spenderades på lite olika ställen. Först hemma med Markus. Fick en superfin Haglöfs-ryggsäck, en spark och ett jättegulligt te (eller ett te med gullig etikett kanske det heter) med teburk!

Sen bar det av till mor och far. Första gången jag firar jul hemma hos dom, i 24 har vi alltid firat hos min mormor! Hon hade lite ont i armen i år så därför fick vi prova på att fira jul "hemma". Å de gick bra de mä!
Fick superbra och fina saker, bl a mobilen jag önskat mig, alla skivor jag önskat mig, Säsong ett av Greys!, Sex and the city dvd´s som jag inte hade, presentkort, pengar, parfym, ljuslyktor, underkläder, stekpanna m.m!
Sista delen av julaftonen sammstrålade jag med Markus och hans familj hemma hos hans bror med sambo. Trevligt!

Juldagen i år blev lite annorlunda motför annars. Det blev nämligen ingen utgång! Kändes inte sådär superkul att gå ut och vara nykter när hotellet dragit hit sån skit som "Kåta Dvärgen", "Robinson"-Robban och nån underklädesshow.......
Men dagen blev lång och lat framför Sagan om ringen. Sen julafton igen hemma hos svärföräldrarna. Fick då bl a en jättefin tavla, adventsljusstake, vantar, örhängen, skiva m.m! Sista delen av denna dag spenderades hos T&J och lilla W! Trevligt det mä!

Annandagen spenderades även den i soffan (markus har varit superförkyld), nu var det del två i Härskarringstrilogin som visades! Sen middag hos mor och far tillsammans med bl a storasyter med familj. Mera paket och mera julmat! Fick då prenumeration på Mama. Superbra!
Sen blev det mera tv och slappning i soffan! Så jäkla lugnt och skönt!!!

Onsdagen fick vi besök. Johanna med familj hälsade på. Mycket roligt!! Småtjejerna är så söta och får mig att längta ;-) Sen blev det sista delen av ringen, var rätt mättad på krig och sagomonster sen.....
På kvällen kom barndomsvännen P och hälsade på. Då blev det pizza (gu va gott efter all julmat!!!!) och Mission Impossible 3. Efter den började vi kolla på Grey´s Anatomy. Gu va bra det är!!!! T o m Markus giller det! Också en mycket skön dag!

Igår hälsade jag på P och vi tog en promenad med hennes mamma och bror. En rejäl promenad.....
Jag har ju inte rört på mig speciellt mycket de senaste månaderna. Skyller ALLT på vädret! Så igår blev det en promenad på över två tim, delvis i kuperad terräng. Gud i h-ete vad jag hade ont i mitt bäcken och i svanken igår!!!! Gick som en gammal människa hela kvällen. Väldigt smart att dra iväg på en sån promenad när man inte gjort nåt på länge och när jag har fogar som ska lossas upp.....NOT!
Bakade iaf en kaka och J, T & W kom och hälsade på en sväng! Vi gjorde upp storslagna planer för nyårsmaten!!
Sen blev det soffan och cd 2 av Grey´s. Både jag och Markus fick lite smått panik när den tog slut.
Får nog så lov att handla säsong 2 snarast! Kanske imorrn när vi ska till Östersund för lite shopping av bröllopskläder!?

Idag jobbar jag som sagt. Suger ganska rejält, framförallt eftersom jag vänt på dygnet och hade ont inatt så sömnen har inte varit den bästa....
Ikväll ska vi till mormor på middag, sen blir det nog lugnt. Mera soffa och tv tror jag.... :D

Imorrn ska vi som sagt till Östersund en sväng. Måste hitta nåt att ha på mig på bröllopet nästa helg!
Ska även kolla efter lite annat. Känns dock liiite jobbigt att trängas med en massa människor....
Köpte faktiskt en hel del fina kläder förra helgen i Sollefteå. Riktigt nöjd med mina köp!

Nyårsafton ska vi alltså spendera med T,J och lilla W. Vi ska käka två sorters fondue och en massa smarrigt till, spela spel och skjuta raketer. Ska bli supertrevligt!!!

Blir väl förmodligen inga fler inlägg innan dess så

GOTT NYTT ÅR MINA TAPPRA LÄSARE!!!

KRAM!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härlig jul helg ni har haft.
Nu får vi hoppas på snö så sparken kommer till användning :-)

Önskar dig Gott Nytt År!

Postat av: eremo

gott nytt år du med darling!!!

2006-12-30 @ 10:54:18
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: Susanne

Hej! Jag har en utmaning till dig i gästboken på hundarnas hemsida! (Länkat) ;) Kram å gott nytt år förresten!!

2007-01-01 @ 22:49:27
URL: http://www.bruksvavva.webb.se
Postat av: Marajja

Tack detsamma Carrie!
Mmm, nu har jag provat sparken! Gick kanon! :)

Tack och kram Eremo!

Susanne, nu har jag svarat! Kram!

2007-01-02 @ 10:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback