Dröm....

Det här huset var vi och tittade på igår.
Eller vi tjuvtittade lite på gården.
Nyckeln till huset finns nämligen just nu i Katrineholm men till helgen ska vi få titta på riktigt!
Jättemysig gård som ligger jättefint!!!!
Ett stort gammalt hus som förmodligen kräver mycket renovering.
Precis vad jag vill ha!
Och som jag nu lyckats få Markus att också vilja ha.
Så nu har drömmarna och planerna redan börjat spira.......
Kanske inte så bra eftersom vi inte ens har sett det inuti och det är flera som är intresserade.......

Fast man måste väl få drömma och hoppas lite!?


Apropå nåt helt annat måste jag återigen få säga att det är så otroligt vackert ute just nu!!!
Under en vecka har temperaturen legat konstant på ca -20 och solen har skinit och trädens grenar är tjocka av frost och alla färger är så skarpa och det var varit de mest otroliga färgskiftningar varje morgon och kväll när solen förflyttat sig och lungorna fylls utav  en kall, frisk luft som är grymt uppfriskande och det är helt underbart.

Jag älskar verkligen vintern, det är bara att inse!

Kommentarer
Postat av: Agneta

Förstår precis din dröm, den har jag också. Fast jag vill inte ha ett hur som måste renoveras ;-).

Och vinter är den bästa årstiden! Det är så vackert att hjärtat nästan brister. Jag trivs i Kiruna nu med snön och -25 på termometern. Bland det första jag gjorde var en snöängel. Kram!

Postat av: Anonym

Roligt med husplaner! Är inte det här något att satsa på då, eller är det långt ifrån er? http://www.ltz.se/artikel_standard.php?id=293522&avdelning_1=101&avdelning_2=105 Det ser ju ut att vara ett så himla fint hus, men säkert med massa renovering, men jag gillar ju det :-)

2006-01-10 @ 19:56:53
Postat av: Marajja

Anonym ( Nyfiken: Vem är du?): Det där är jättenära. Det är där vi håller till och yogar just nu, i en gammal skolsal. Men det är alldeles alldeles för stort för att bo i. Och jag hoppas hellre att kommunen skulle behålla det och göra någon sorts allaktivitetshus av det! Vill inte förlora vår underbara yogalokal!

2006-01-10 @ 20:31:37
URL: http://www.marajja.blogg.se
Postat av: Julia

Oj, förlåt!! Det var inte meningen att vara "anonym". Olyckshändelse! Ja, jag hoppas verkligen att ni får behålla er yogalokal. Men fint ser det ut att vara :-)

2006-01-10 @ 22:14:08
URL: http://julias.blogg.se
Postat av: Marajja

Jaha, var det du! =) JA det är verkligen ett fint och häftigt hus!!

2006-01-11 @ 08:21:16
URL: http://www.marajja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback