Semester slut................

SUCK

Jag har INTE fått nog av semester......
Känner mig INTE utvilad och redo för jobbet igen men här är jag nu.....
Bara att bita ihop och komma igen, alltså!

Har ju bloggat alldeles OTROLIGT dåligt under semestern. Har inte haft nån lust.
Men jag har smygläst lite favoriter iaf, även om jag inte kommenterat.

Tänkte dra en liten sammanfattning av de två sista veckorna i mitt liv:

Plockat hjortron, badat, varit på sommarcafe tillsammans med ett stort antal vithåriga människor, varit på traktorrace och traktormuseum, umgåtts, kollat på film, festat, travat ved, klippt gräs, röjt gräs, promenerat, cyklat, varit jävligt trött och rent utav apatisk, frusit, varit på en liten resa i kommunen, kollat på konst, fikat i
spökprästgården, fikat på grannäset, sett Linda Bengtzing, sjungit med kören, varit på yogakurs, varit till Fäviken Game Fair, bott i militärtält, träffat Malin och Julia, träffat min gamla rumskamrat sen gymnasiet, plockat tre (3) liter smultron och borde idag bege mig för att plocka ännu mer + hallon......hmmm ja typ det.

På gården har följande hänt:

Veden travad, golven uppreglade, allt avlopp klart, värmeledningar på gång att dras, uppfart till ladugårdsbotten uppbyggd igen, lite diken gjorda och en vägg upmurad i källaren.
Sakta men säkert går det framåt iaf.....

Nu är frågan, lägga ner eller fortsätta?

Kommentarer
Postat av: maribah

Å andra sidan har du sluppit sitta inne och slita ditt hår de senaste varma veckorna.. ;) Kul att du är tillbaka!!

Postat av: Marajja

Det är sant!
Går det bra att jobba?
Får du fortsätta där sen?
Kram!

2006-08-01 @ 08:09:35
URL: http://www.marajja.blogg.se
Postat av: Agneta

Inte lägga ner att blogga! Om det nu var det du menade... Men du behöver inte blogga mer än du känner för så klart. Och välkommen tillbaka förresten!

2006-08-01 @ 13:26:40
URL: http://atomflickans.blogspot.com
Postat av: maribah

Det går bra att jobba, men det är TUSEN gånger svårare jobb till en betydligt lägre lön.. Det är en hel del att hålla reda på i bankvärlden kan man säga. Att kastas in i det och bli utbildad på 3 veckor är lite lite kan man nog tycka.. Men jag kämpar på :) Ingen aning om hur det ser ut med fortsättning, de har fått ta in många fler sommarvikarier än de trodde tror jag, var 6 till som började samtidigt som mig. Så det återstår väl att se....

2006-08-01 @ 14:26:31
Postat av: Marajja

Agneta: De var det jag menade. Men just nu så finns lusten faktiskt!

Maribah: Kan tänka mig det....Vi kanske inte ska klaga så mycket på lönen här då....!

2006-08-02 @ 08:15:50
URL: http://www.marajja.blogg.se
Postat av: maribah

Nej det tycker jag nog inte.. ligger väl typ 3 tusen under här... inspirerande värre ;)

2006-08-02 @ 08:25:55
Postat av: Tess

Fortsätt blogga!! jag kände lite sådär för ett tag sen men blogglusten kommer å går, ena dagen tycker man att det inte finns någonting att blogga om andra så kan man spotta ur sig hur många inlägg som helst;)

2006-08-02 @ 12:24:41
URL: http://dorba.webblogg.se/
Postat av: Marajja

Maribah: Oj, vad dåligt!!!

Tess: Ja det verkar ju som att lusten ploppat upp ett tag igen!
Så vi lär nog fortsätta ses!

2006-08-02 @ 22:17:02
URL: http://www.marajja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback