Dagens vikt

Ja, dagens resultat är inte bra.

Nu har jag verkligen fått det svart på vitt att jag går upp DIREKT om jag äter lite mer en eller två dagar.....
Resultatet blev + 0,6 kg istället för - 0,6 kg som jag ville.
Men eftersom resultatet var väntat (jag känner min kropp så väl, så väl) så deppar jag inte ihop för det utan tar nya tag!!

Något positivt är iaf att jag känner mig mycket piggare och gladare!

Om det är solen eller motionen som haft inverkan på det låter jag vara osagt.
Veckans motion har iaf sett ut så här:

* Lör: 70 min stavgång, vedtravning
* Sön: 70 min stavgång, buskklippning, sågning, lite yoga
* Mån: bakis
* Tis: trött
* Ons: 20 min lunchpromenad, 2*40 min promenad
* Tors: 35 min cykling, risdragning
* Idag fredag vet jag inte riktigt än

Inte så mycket variation där inte och inte så mycket styrka......
Men promenader är verkligen vad jag känner för just nu!!

Cyklingen igår var inte bara positiv......
Märks att det var bra länge sedan jag cyklade sist ;-)
Å sen gjorde tre saker det hela extra plågsamt:
1. Oskön sadel. Say no more.
2. Jävligt lite luft i däcken
3. Väldigt slak kedja så det gick ej att cykla på de växlar jag normalt brukar använda utan jag fick trampa som en galning.

Punkt 2 & 3 är nu åtgärdade och vad gäller punkt 1 så är det väl bara att härda.

Va fan, jag cyklade ju hela tiden när jag bodde i Umeå!

God morgon förresten!

Kommentarer
Postat av: eremo

sluta väg dig, mät istället!

Postat av: Marajja

Jo jag gjorde ju det med. Å de va inge bättre....

2006-05-05 @ 10:35:02
URL: http://www.marajja.blogg.se
Postat av: Carrie

Hum, uteslut bröd, kolhydrater så ger det resultat.
Tycker du gör det bra med all motion + tidsmässigt.
Röra sig och äta rätt är melodin.

MVH/C.

2006-05-05 @ 11:01:38
Postat av: Marajja

Ja de där med kolhydrater....vet inte riktigt vad jag tycker om det. Tycker absolut inte att man ska utesluta det helt iaf. Men försöker välja bättre kolhydrater såsom fullkornspasta, bulgur, linser och bönor osv
Men denna gång är det väl kolhydraterna i alkoholen och chipsen som sagt sitt =)

2006-05-05 @ 11:23:24
URL: http://www.marajja.blogg.se
Postat av: Agneta

Nej! Sorry, men kolisar är inte alls bra att ta bort! De är ju kroppens bränsle!!! Fast vitt bröd är inte så nödvändigt förstås, men det vet du ju redan. Du verar ha kommit igång att röra på dig ordentligt i alla fall och det är toppen. Det kommer att gå fint, promise. Kan du inte börja med typ 10 armhävningar och 50 sit ups varje kväll och sen öka på det? Det är lite styrka, men bättre än inget.

2006-05-05 @ 11:23:49
URL: http://atomflickans.blogspot.com
Postat av: Marajja

Nä du kan va lugn Agneta! Har inga planer på att ta bort kolisarna! =)
Tänkte också att jag skulle börja med situps och armh. Då kanske jag ska ha det som mål den här veckan, 10-50 varje dag tills nästa fredag! En liten utmaning helt enkelt!
Kram och tack för peppet!

2006-05-05 @ 12:46:53
Postat av: Carrie

Inte för att jag vill lägga mig i, av egen erfarenhet vet jag att vitt bröd, pasta, chips, vin, öl, socker produkter påverkar vikten om det intas i "stora" mängder. Har gottat mig i Italienska köket i flera år, så jag vet!

"Stora" mängder kan variera. En kvinna som är i fertil ålder har en större förbränning i ämnesomsättning än en kvinna som inte är i fertil ålder. Alltså hormonbetingat. Och det kan ju vara lite olika. (enligt min man)

Så, mitt råd är äta med förnuft och nyttigt så kroppen får i sig alla ämnen + motion och ge f*n i alla godsaker så går man garanterat ner i vikt.
Tycker du är jätteduktig på motionen.
Resultat kommer var så säker!

Önskar er en trevlig helg.

2006-05-05 @ 17:03:35
Postat av: Agneta

Carrie: Exakt de kolisar du nämner ovan kan man gott vara utan, bara man inte tar bort alla. Det var mest det jag menade.

2006-05-07 @ 17:33:51
URL: http://atomflickans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback