Gott!

Måste bara lägga ut ett recept på en supergod räksås som jag gjorde igår!!!
De var så gott så jag ville äta upp matdosan med, men jag gjorde det inte!


* 1 röd lök, skivad
* 1 vitlöksklyfta, hackad
* Olivolja
* 2 paprikor, strimlade
Fräs detta en liten stund.

Tillsätt sedan:
*1 tsk curry
*1 tsk, eller mer,  paprikakrydda
* 1 tsk cayennepeppar
* ½ dl vatten
* ½ fiskbuljongtärning
ev lite tomatpuré
Låt puttra en liten stund.

Tillsätt sedan 1 förpackning grädde (valfri sort, igår hade jag 20% ig)
Låt puttra en liten stund till och tillsätt sedan räkor (själv tog jag en burk).
KLART!

Njut med ris!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Sis

Nästan som mammas, men hon har purjolök i.
Plus champinjoner, vitt vin och så reder hon av med vetemjöl. Mmmmmm!

2006-11-01 @ 13:09:59
Postat av: Marajja

Mmm, jag har ju känt att hon har vin i. Men den här blev tusan lika god! Så jäkla gott!
Ska prova din mors exakta nästa gång!

2006-11-01 @ 14:33:31
Postat av: tess

Låter mumsigt!, måste testas!

Postat av: Marajja

Tess: Mmmm, nu har jag njutit av maten tre gånger och lika gott var det varje gång!

2006-11-02 @ 14:17:51
URL: http://www.marajja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback