J-a radiotjänst!!

Har ju glömt att berätta vad som hände i måndags!

Satt på jobbet, ganska sent, mobilen börjar vibrera......dolt nummer.
Hmm, ska jag svara eller inte.
Självklart svarar jag;
´-Hej jag ringer från radiotjänst! Du kanske känner till vår verksamhet?
Hmm, jo, självklart gör jag det.........
Åhhh, jag kan inte ljuga!
Så nu blir vi (jag?) ca 2000:- fattigare per år.
Jag är faktiskt emot den avgiften!!!
Börja sända reklam istället!!!

***********************************

En annan sak; endera så är det nåt fel på bebisen i min mage eller så tar den av allt jag hade innan för
jag har fortfarande bara gått upp 2 kilo! (Och dom två tror jag sitter runt rumpan!)
Ska bli jäkligt skönt med ultraljud nästa vecka!

Kommentarer
Postat av: Sis

Alltså så här är det: när Radiotjänst ringer nekar man i sten att man inte har nån tv. Det kan ju inte dom veta?! Jag blir förnärmad när dom ringer och blir rätt otrevlig ha ha !

Och vad det gäller bäbisen; kom ihåg att jag bara gick upp 2,5 kilo på hela graviditeten första gången. Och det var inte förrän dom tre sista månaderna jag inte kunde äta ordentligt eftersom hon tryckte på magsäcken. Allt är säkert helt ok. Det är kring ultraljudet man brukar känna de första sparkarna!

2006-11-23 @ 08:45:40
Postat av: Susanne

Huvva! Denna vecka har de kontroller här i Ösd, när de går runt till folk! Nu vet jag att jag inte ska svara i mobilen iaf..! :p

Åh vad spännande med ultraljud! Hoppas bebismagen börjar komma snart! Det är ju så himla fiiint!! Har du nån sån där bebis-tröja? (Du vet en sån som det står bebis, längst ner på magen) =)

Postat av: Marajja

JA men det är ju just det syteryster. Jag kan ju inte ljuga! Varenda jävel i hela sverige har ju en tv! JO jag vet ju att du gick upp lite. Men jag ÄTER ju! Massor!

Susanne: Nä svara inte om det är dolt nummer!!
Har ingen sån tröja än och ingen mage heller. Men jag tycker dom tröjorna är söta, så det kan nog bli en! Julklapp från någon kanske??

2006-11-23 @ 09:35:16
URL: http://www.marajja.blogg.se
Postat av: sis

Jo, alltså det gjorde ju jag också, de första sex månaderna! Och gick ändå inte upp!

2006-11-23 @ 11:10:08
Postat av: Laura

Jag har betalat tv-licens sen jag var 20 och kul är det ju inte (speciellt inte med en students skrala inkomst) :/, men man blir ju lite "yrkesskadad" när man pluggat om det och vet vad pengarna går till. Nu när jag dessutom jobbat/jobbar både inom Sveriges Radio och Sveriges Television så måste jag betala av princip. Och va kul att äntligen få gå på ultraljud! Måste vara en grymt stark upplevelse att få "se" det lilla livet för första gången :). Kram!

2006-11-23 @ 11:10:58
URL: http://laura.webblogg.se
Postat av: Malin

Sköna pjuck hörrö! Lite varma att ha inom hus kanske.

2006-11-23 @ 12:29:41
URL: http://jamtlandstaus.bloggagratis.se
Postat av: Marajja

Hahah, ja det är dom, men det är ju uteskor!
Hade ni trevligt i helgen?

2006-11-23 @ 12:50:19
URL: http://www.marajja.blogg.se
Postat av: Malin

Jasså, det kanske du har rätt i men jag glömde inneskorna igår :)
Helgen va trevlig, kul att ha "fullt upp" utan att det är inplanerat. Annat blir det den här helgen. Tvätt! Jag hatar att tvätta! Måste verkligen köpa mig en egen liten tvättmaskin.

Trevlig helg!

2006-11-24 @ 09:34:00
URL: http://jamtlandstaus.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback