långsurrning....

Då var det vardag igen då (eller ja det var det ju redan igår men då var jag som en zombie...)
Helgen gick fort och innehöll en hel del oväntade och väntade scenarion....

Festen på jobbet var svinrolig!!!!
Tror jag måste skriva ett eget inlägg om den.

Sminkkursen på MUS var också jättebra och nu har jag handlat smink så det får räcka för ett bra tag framöver......
Inredningsmässan var dock en besvikelse.
Kan bero på att vi var på en sådan mässa på Stockholmsmässan ifjol. Det var ju som lite större......

Sen var det 30-årsfesten då.....
Började bra. Mysig lokal, god mat (jag grillade kött så jag luktade som grillad gris hela kvällen sen...) och trevligt folk.
Vid tolv-tiden började jag bli trött och ville åka hem. Det ville inte Markus vilket gjorde mig lite irriterad.
Men jag stannade iaf en timme till men sen gav jag upp och åkte hem.
Vaknade vid tre och varken Markus eller syrran hade kommit hem......
Då blir man ju lite orolig och lite förbannad.
Så när Markus kom hem efter en stund var jag lagomt uppretad och började tjafsa.
Blev riktigt arg faktiskt.
Mitt upp i detta ringer syrran och är svinledsen.
Det hade tagit slut med "pojkvännen" (eller vad man nu ska kalla honom).
Detta var väntat men självklart var hon ändå helt förstörd.
Så halv fyra var det bara att pallra sig iväg och hämta henne.
Sen hem, fortsätta att tjafsa med Markus och försöka trösta Kickan, både han och jag.
Till slut somnade hon och vi blev sams igen och jag somnade väl halv sju, cirkus, på söndag morgon....
Det var inte aktuellt med någon måbra mässa då...
Söndagen ägnades istället åt soffan, film och mat.
Skönt!

Därav min zombieliknande uppsyn igår....

Det slutar ju liksom inte med detta utan vi har fortfarande ingen värme på hemma och vi skulle inte få någon pellets förrän idag. Så igår var det ca 15 grader varmt inne och jag kände verkligen inte för att åka hem till det kalla, mörka, djävulskt skitiga hemmet.

Så jag tog semester från hemmet och åkte till mamma och pappa!
Där var det varmt, jag fick mat och vilade i soffan.
Sen har jag sovit skavfötters med syrran inatt.
Mysigt!

Kommentarer
Postat av: Laura

Oj, det lät som en...rejäl (!?) helg. Bra att ni iaf blev sams och att syster din lyckades somna, lät som en riktig cirkus. Hihi, vad mysigt att åka hem och sova skavfötters, värsta nostaligtrippen :).

Postat av: Marajja

Mmm. det är alltid så nostalgiskt att vara hemma!

2006-10-04 @ 15:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback