VÄRME!

Jag behöver värme i mitt (nuvarande) hem!
Hade inte tänkt göra nåt där innan vi flyttar men insåg igår att det trots allt är ett tag tills dess.
Och att det är jävligt kallt, både temperaturmässigt men även inredningsmässigt.
Har varit OK tills nu. Nu är det höst och jag vill "cocoona" in mig!

Främst är det mat/allrummet jag vill förändra.
Jag är ju otroligt svag för turkos så textilierna därinne är turkosa och bruna. Kan man klämma in orange tillsammans med dessa färger eller måste turkos bort?
Det som även bidrar till det "kalla" är ljusa väggar, björkmöbler, beige soffa. Så det behövs lite färg.
I den här färgskalan:


Sen behövs det nya ljus, nya lampskärmar och kanske lite mer belysning.
Skulle även vilja ha en lite lampa på byrån i hallen som sprider ett varmt ljus när man kommer in genom dörren!

Å vad gäller den kalla innetemperaturen så är det nog snart dags att beställa en säck pellets och köra igång pannan igen!

Bilder från Ellos och Marimekko.

Kommentarer
Postat av: Marielle

Hej!
Det låter ju riktigt trevligt det där. Är själv också väldigt förtjust i turkos, men då gärna på kläder.
Vad gäller det här med att klämma in orange, tillsammans med brunt och turkost, så är nog det en smaksak. Huvudsaken är att man gillar det själv.
Hade målat en fondvägg "cremerosa"(tillsammans med cremevita väggar)i sovrummet, i vårt förra hus. Var riktigt förtjust i det själv, men dom som köpte huset höll inte med! Det var det enda rummet dom inte gillade i hela huset. Skulle in med nya tapeter på en gång. Så smaken är ju delad :)

2006-09-08 @ 14:33:26
Postat av: Marajja

Ja det är ju det den är.
Brukar tänka på det nu när vi ska sälja det hus vi bor i. Att de rum som vi nyss gjort om kommer säkert inte de nya ägarna var nöjda med utan vilja göra om.
Ja jag tror jag måste beställa lite orange och passar det inte så får turkos åka ut en sväng. Eller åka till Indiska och se vad som finns att hitta där.
ELLER till Flatmos i Kälarne. Har du varit dit nån gång?
Där finns ALLT i tygväg!

2006-09-08 @ 15:55:27
Postat av: Marielle

Nej, dit har jag inte varit. Borde kanske ta och åka dit någongång. Är det hemma hos någon privatperson, eller finns det affärer i Kälarne?
Indiska är ju en bra affär, tyvärr är butiken så liten och begränsad i Östersund. Tycker att dom borde öppna upp i Lillänge. Ta hem mer inredning.

2006-09-08 @ 18:53:46
Postat av: Pernilla

Oh GOD YES! Kör alla färger tillsammans, tänk för något år det var turkost och BRUNT helt otänkbart, nu är det supersnyggt.

Postat av: SoP

ang. turkos o brunt som en omöjlighet- det var ju poppis i på sent 70tal redan--? Klart du kan peta in orange i det där! Det är ju du som ska trivas så om nån klagar så får de blunda- man vet ju inte förrän man provat. Som jag var en sucker för grönt ett tag o köpte till slut ett grönt överdrag till Klippansoffan-- men fy så fult det blev till mina silvergrå bokhyllor-- allting såg smutsigt ut- men sen behövde jag inte undra längre!

2006-09-09 @ 15:54:38
URL: http://sisterofpain.blogg.se
Postat av: Syster Yster

Jag tycker brunt ska bort! Turkos och orange tror jag blir jättebra i matrummet!

2006-09-11 @ 08:33:57
Postat av: Marajja

Marielle: Haha, det finns en affär i kälarne. En jättestor tygaffär som även säljer Cult design, Espritsängkläder/handdukar, mattor osv...Riktigt bra! Ja indiska i stan är lite klent, borde vara större!

Pernilla: ja, tänk vad fort ens egna smak svänger och vad lättpåverkad man är...... :)

Sop:Mmm, det är ju vad man själv tycker som gäller, ska göra en repa nästa lön och se vad jag kan tänkas hitta.....Och som sagt när man har testat så kan man ju alltid ångra sig!

Sis: Hmmm... vi får se, stolarna är ju omklädda i brunt så det kan ju vara svårt att ta bort....

2006-09-11 @ 16:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback