En fundering....

angående det här med att vara gravid.

Varför är det så att då har folk all rätt i världen att påpeka hur man ser ut????

Igår på jobbet så hände följande:

*Tant 1, fm: Men herregud Maria, vilken liten mage du har. Det syns ju ingenting!

*3 tjejer, lunch: Stirrar ogenerat!!! Jag frågar till slut vad dom håller på med (med lite skämt/lite allvar i rösten).
En kommenterar då att nu börjar det ju synas lite iaf. En annan säger att nä, det där kan ju                         lika gärna vara julmat......

*Tant 2, em: Jamen nu syns det ju jättemycket!!! Gu vad rund du har blivit under helgerna!! Så får man väl säga?


Det är MIN mage!!! Jag vill inte ha en massa olika kommentarer från personer som jag inte har bett om det! Fast jag förmodar att det är så för alla gravida och att det bara är att stå ut, jag kommenterade förmodligen de gravida jag känt lika mycket. Men då har de ju iaf varit de som jag står ganska nära!

Sen är det ju lite roligt vilka olika uppfattningar folk har......

Kommentarer
Postat av: johanna

ja det är helt otroligt, man blir lixom allmän egendom! ...och sen när man väl fått ut ungen så börjar de kommentera den isället, för lång och för tjock och ska du verkligen mata så ofta mm mm

2007-01-03 @ 11:28:57
Postat av: Agneta

Det låter rätt jobbigt faktiskt... Och ja, att folk tycker så olika är riktigt skoj :). Allt är ju relativt.

Postat av: Tess

Det där känner jag igen, ibland blir man riktigt irriterad! fick länge höra att jag var såååå liten.

2007-01-03 @ 21:54:08
URL: http://dorba.webblogg.se/
Postat av: Marajja

JOhanna: Ja, det är väl bara att vänja sig! Men jag tror det kommer irritera mig.... Hade ni skoj på nyår? Å fyndade du nåt i Barkaby??Kram!

Agneta: Mmm, allt är ju det ;)

Tess: Ja, jag antar att det är lika för alla. Det verkar vara nåt där folk har rätt att tycka och säga vad dom vill!

2007-01-04 @ 08:19:12
URL: http://www.marajja.blogg.se
Postat av: johanna

Nja det blev bara ett "fynd" i barkaby, ett par mexx jeans till tilde, inget hon behövde men de var så söta! Nyår var skoj, god mat och dryck och som kronan på verket så friade killen vi var hos till hans tjej så nu blir det bröllop i sommar!

2007-01-04 @ 11:14:14
Postat av: Marajja

Aaahh, va kul! Ryser nästan!
Det är ju oftast det man inte behöver som är roligast att handla!

2007-01-04 @ 11:26:55
URL: http://www.marajja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback