God morgon!

Idag är jag sjukt trött!
Kan f-n inte sova längre.......det kanske är träning??

Ja igår köpte vi klinker till källaren. Bra ställe att göra färdigt på först.... ;) eller är det vi som är lite knasiga??

Sen blev det middag på Lilla Siam, supergott som vanligt!

Därefter fika hos M & M, mycket trevligt det med. Kom hem typ halv tolv....

MEN

jag antar att det inte är det ni vill veta!?

Ultraljudet gick bra!
Det var skithäftigt!!!!!!!
Alltså, det var ju verkligen någon där inne! Någon som liknade en alien :D
Som sprattlade och rörde på både armar och ben och som hade ett hjärta och två hjärnhalvor!
Jag och Markus satt mest och fnittrade och tittade gapande!

Det enda negativa var att bebisen var lite liten så jag blev tillbakaflyttad två veckor och är nu i vecka 17 (16+3) istället för vecka 19 (18+3).
Men det gör ju iof så att vi får åka in igen och göra ett nytt ultraljud om två veckor, vilket känns helt ok!

Två bilder fick vi med oss, en där man tydligt ser hela ryggraden och huvudet och en där man ser bebben rakt framifrån och där man verkligen ser hela kraniet; ögonhålor, näshålor och munhålan. Det är på den bilden bebisen ser ut som en alien ;-) (Markus tycker även att det ser ut som den ligger och pekar finger....han tyckte också att han såg en liten snopp så det är en pojke. Jag vet inte de jag.....)

Så en oerhört mäktig upplevelse var det och jag gör gladeligen om det om två veckor!

Ja just de, apropå Markus egenskaper som pappa i förra inlägget så har jag ju aldrig tvivlat på att han kommer bli en skitbra pappa, det bara kändes extra tydligt i förrgår!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Laura

Wow, vilken upplevelse det måste ha vart! Kan nästan se er lilla "alien" framför mig när du beskriver ;). Vad skönt att allt gick bra också, lite pirrig och nervös måste man väl vara innan, speciellt som du inte "känt av" graviditeten så mycket. Ha en underbar helg nu, kram!

Postat av: eremo

va coolt, jag slutar aldrig förundras över fenomenet barn i magen.
kram till er!

2006-12-01 @ 09:43:14
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: johanna

åå jag vill åxå ha en bebis till!! Jag blev åxå tillbakaflyttad 2 veckor och det kändes som en väääääldigt lång tid, var lixom i vecka 16 i 3 veckor kändes det som! Du ska se att magen kommer igång snart, efter vecka 20 smäller det bara till!
kram

2006-12-01 @ 13:47:43
Postat av: Gabriella

Vad kul! Kanske känns lite lugnare efter ultraljudet:)?

2006-12-01 @ 16:11:18
Postat av: Carrie

Grattis och spännande ska det bli, när ni har fått babyn :-)

Mvh

2006-12-01 @ 23:59:06
Postat av: Carrie

Grattis och spännande ska det bli, när ni har fått babyn :-)

Mvh

2006-12-01 @ 23:59:16
Postat av: Tess

Å det är så mysigt med ul *vill göra ett till*

2006-12-03 @ 20:56:29
URL: http://dorba.webblogg.se/
Postat av: Marajja

Johanna: Bara ´å sätta igång då...;)
Ja igår tyckte jag magen var riktigt stor!

Gabriella: Mm, just nu känns det ganska bra!

Carrie: Tack och ja, mycket!!

Tess: Mmm, det var det! Gör man något på slutet??

2006-12-04 @ 10:40:02
Postat av: Marajja

Laura:Mmm, de var supercoolt!

Eremo: Nä det är verkligen ett fenomen....Hur funkar det liksom....!!?

2006-12-04 @ 10:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback