Köket är på G:

Nu ser det ut så här, jämför med hur det såg ut här! (allra först)
och hur det såg ut för ett tag sedan (klickbara bilder):
     

image409
Fönstret mot gården, här ser man även ytterdörren i hallen.
Där röret i taket kommer ner ska fläkten sitta, över köksön.
image410
Här ser man ut i hallen och dörren ner till källaren (som jag hittade på ladugårdsbotten, troligtvis den äldsta dörren i hela huset!).

image411
Det andra fönstret i köket, riktning mot vägen upp till huset.
Varför Markus håller upp ett M som han skurit ut i plasten vet jag inte riktigt.....
Köksskåpen kommer sitta som ett L på de två väggar man ser nu.
Till höger om det här fönstret kommer kyl/frys stå.
image412
Muren är igenmurad, putsad och spacklad! Kökspannan är installerad (den ska försörja huset med värme genom ved!) Rummet till vänster blir matrum och genom öppningen där ser man in i det som ska bli vardagsrum.
Hela nedervåningen blir öppen med "rundkörning". Fönster finns även i alla väderstreck så det blir väldigt ljust och luftigt!
image413
Pannan framifrån. Visst är den stilig!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Pannan känner jag iaf igen sen mitt besök i övrigt va det lite olikt sig!

Får du förresten på nå skor på dom där fossingarna?? Det såg inte bekvämt ut men det är väl förmodligen värt det va? ;)

Postat av: Marajja

Nja de börjar bli svårt me skorna nu....
Så jag tror foppatofflor får bli lösningen.
Kanske......
Mmm, det är nog värt det. Antar jag att jag kommer tycka när den lill* kommer ut.
Vilket känns som att det blir snart! ,-)

2007-04-26 @ 08:25:50
URL: http://www.marajja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback