Stockholm!

Det blev stockholm i helgen som var i alla fall!

Å det var så bra.
Skulle gärna vara där idag mä!

Det visade sig att dom mina föräldrar (och jag) skulle bo hos visst skulle vara hemma så då åkte vi ner i torsdags kväll.
På vägen ner hade jag sällskap av en gammal (högstadie)kompis som vi släppte av i Uppsala, mycket trevligt att få prata med henne i några timmar!

Sen på fredagen så var det faktiskt så att jag jobbade.
Var på en workshop angående "Skatten på Trafikförsäkringen" mellan 10 och 15. Låter väl intressant!?
Sen blev det en sväng på stan och en träff med en annan gammal (arbets)kompis som bor där nere.
Vi tog en fika på Åhlens uteservering.
Mycket trevligt de mä!
 
Sen blev det "hem" till Lidingö och tidig kväll.
*******************

På lördagen mötte jag upp min allra äldsta kompis P, (numera västeråsbo), och vi gjorde stan i det STRÅLANDE vädret.
Värsta utlandskänslan fick vi med alla knökfulla uteserveringar!
Hamngatan, kungsträdgården, slussen, götgatan, slussen, västerlånggatan, kungsträdgården, hamngatan var väl ungefär den sväng vi gjorde under dagen.

Rätt impad över att det gick så bra som det gjorde med tanke på min extralast.....
Igår var jag desto mer "ofärdig".

Shopping blev det inte sååå mycket av faktiskt. En dag + nån timme är för lite ;-)
En klänning, ett halsband, ett par örhängen, strumpor, trosor, en bebispyjamas, smink från MUS och lite inredning är väl resultatet. Allt från välkända butiker som finns överallt i Sverige.....
Plånboken tillät (å inte figuren heller) inget annat. Var i i en massa roliga (läs: Monki, Brunogallerian, Filippa K osv) butiker men det får bli shopping i dessa en annan gång......

Tidig "hem"färd till Lidingö på lördagen också för att grilla med (nästan) hela stora familjen till de två som vi bodde hos.
Jätteroligt att träffa alla som jag typ inte sett på tre år eller nåt!

Så överlag en mycket mycket bra helg och jag skulle gärna varit kvar några dagar till!
Men nu är det jobb i två veckor som gäller, sen så.......(32 dagar kvar).

Kommentarer
Postat av: eremo

gu vad härligt. jag drar dit den 28/4 och shoppar.
jag har tänkt mig Top Shop, Gina, H&M & Zara. Nåt annat förslag?

Postat av: Marajja

Svinnice!;-)
Kanske även Mango & Massimo Dutti!?
De är ju lite samma stil och priser!
Å så Designtorget ju! För inredningen! Å The One för ännu mer inredning!

2007-04-16 @ 15:18:04
Postat av: Laura

Vad härligt att du kom iväg :). Och en riktigt superhelg verkar ni ha haft också. Vädret visade sig ju iaf från sin bästa sida. Hoppas du får en bra vecka och att lillingen i magen fortsätter må bra. Stor kram!

PS. Jag avgudar butiken The One! Kan gå runt där i evigheter och hitta massor som jag vill ha ;).

2007-04-17 @ 10:02:56
URL: http://laura.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback