Bakning pågår.

Idag är det bakdag. Pizzabullar ska det bli.
I förrgår var det också bakdag, då blev det kladdkaka efter
Tess recept och blåbärs-&vinbärskaka.
Vi ska ju ha dop på söndag så vi må ju ha nåt att bjuda på.
Svärmor har också bakat och mamma ska göra tårta.
Fika är bra, de ska man ha. Eller nåt.
Idag kommer prällan och hälsar på och och bestämmer lite inför dopet. Hon är bra så jag tror det kommer bli ett bra dop! Annars känns det nog som att vi till stor del har det för släktens skull. Men samtidigt är det ju en fin tradition och när jag var liten tyckte jag nog att det var ganska tryggt att ha den där tron på nåt och att vara på kyrkis och läsa barnens bibel och så. Så får väl Selina bilda sin egen uppfattning senare i livet.

Igår var jag och Selina till Tandsbyn och köpte ett fönster. Sen var vi på Gärdin & Persson (där dom har sjukt mycket fina tapeter) och på Beijer och letade en tvättställsblandare. På Beijer beställde vi en. Vilket betyder en repa till till Östersund. Har nog aldrig i mitt liv åkt så mycket till sundsvall och östersund som denna period. Tur vi kör diesel!
Sen hälsade vi på mamma M och lilla N, 6 månader.
Mycket trevligt!

Började lyssna på "I cirkelns mitt" under bilresan, verkar ganska bra. Han vet ju hur han ska skriva den där Dan Brown, så man inte kan sluta lyssna/läsa.
Häromdan läste jag Belinda Olssons "Gravidchock". Den var riktigt bra tyckte jag. Jag gillade hennes lite burdusa språk. Det är humor enligt mig! :-)

Nähä, pizzabullar, tvätta och röja i köket var det ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback