Nu har jag gjort de igen....

inte bloggat på svinlänge, alltså!

Det har varit ganska mycket på slutet.
Mest på Näset, (skulle det finnas nån ny läsare så är det byn där vår gård som vi köpte för drygt ett år sedan ligger där vi genomför ett renoveringsprojekt modell större) vi har satt upp köket, målat lilltoan, gjort fönstersmygar, rivit väv och just nu skrapar jag pärlspontstak. Inte så skoj.
I torsdags när jag började med det blev jag på skitdåligt humör och var tvungen att åka hem. Jag står på en jävulsk stege som vi hittat på gårn, det är 2,90 i takhöjd, jag fick målarfärgsflagor över hela mig, mest i ögonen och det kommer ta en evighet eftersom taket är stort. *suck* Men igår gick det bättre så det kan nog gå. Sen är det bara två såna tak till.....
    Jäkligt roligt att få köket på plats iaf, det kommer bli så bra. Har tyvärr inga bilder men det kommer!

Annars då....hmm....mamma har semester så hon har tagit hand om Selina lite så jag har kunnat städa & tvätta bilen (fast nu behövs det igen), klippa & röja gräs (det behövs också igen) och städa och så i huset (ja också det är det dags för igen.....suck jag blir tokig!!! Längtar tills vi bara har ett ställe att hålla på med!).
Den här veckan har det ÄNTLIGEN varit badväder så jag har tagit årets första dopp. Helt sjukt! Första doppet 7 augusti!!! Så sent har det aldrig varit! Skönt var det i alla fall.

Sen har jag givetvis umgåtts mycket med Selina, nu börjar man ju kunna umgås med henne!
Hon har blivit  jättestor! Väger cirkus 5 kilo, är nästan jämt glad och nöjd (vet inte vad vi gjort för bra för att förtjäna en sån ängel....) har börjat "prata" ganska mycket och det har tom kommit några skratt, vilket varit otroligt häftigt!!
Har inte lagt in de nyaste bilderna men här kommer en gammal:
image464
Så här kan det se ut när vi renoverar, Selina sitter i ett hörn eller ligger i barnvagnen och skrattar åt världens bästa barnvakter; barnvagns-häng-leksakerna:
image465

Sen sist har vi varit på två dop också, ett i Ås och ett här idag. Mycket trevligt.
Om två veckor är det dags för den här lilla gumman att döpas.

Nu när jag kommit igång känner jag att jag skulle kunna skriva hur mycket som helst men då blir de ju så tråkigt att läsa, får försöka skriva lite oftare istället!

Men lite till bara.....
När det gäller vikten då så står jag still. Nu är det helt klart slut på den här bra fika-hur-mycket-som-helst-gå-ändå-ner-i-vikt-perioden.
Så nu måste jag på nåt sätt sluta fika.....
Kan då berätta att dagens intag sett ut så här:
Frulle - Havregrynsgröt, en macka
Lunch - En bulle, en snoddas, två hallontårtsbitar, två koppar kaffe
Middag - En kycklingrulle, ett glas cola och en kopp kaffe
Mycket bra, helt i enlighet med min nya plan.......eller hur . ;-)

Å för er som läser som INTE bor här, läs
här!
Fatta att det kommer gå ett program som handlar om vår by och våra invånare. Helt sjukt! Ska bli jävligt spännande att se! (Fast lite taskigt att skriva att Hammarstrand sett sina bästa år, det är faktiskt helt OK att bo här!)

Nä nu ska jag sluta och surfa vidare efter babysim, fitnessförmammor (läste om Olga i tidningen MAMA...) och kolla efter en tvättställsblandare på Ikeas hemsida.

Lovar att återkomma lite snabbare denna gång!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback