Typisk Mariagrej!

Igår var det ca 8 grader hela dan. Vi har ingen värme på inne.
Det betyder att det var rätt kallt inne igår kväll.
Jag och Selina låg i sängen och myste vid tiotiden och jag pratade med Markus i mobilen (han var på Näset).
Han undrade varför jag inte eldade i kaminen.
- Ja just de vi har ju en kamin!
Sagt och gjort, jag tände upp och gick och borstade tänderna.
Tyckte att det började lukta lite konstigt men tänkte att det vara var damm som förbrändes (det brukar vara så).
Men det fortsatte att lukta så jag gick ut till kaminen och kollade.
Där ovanpå låg en röd "sörja" och bubblade och rann ner mot golvet och det var lite rökigt (inte så mycket att brandlarmet satte igång)...........
PANIK!
-Tänk om det är plast!!! Å Selina som ligger och sover här bredvid, där det såklart var allra rökigast.
Upp me altandörrn´, ner med det sovande barnet till nedervåningen, upp med ytterdörren för att få lite korsdrag.
Upp igen för att försöka få bort vad-det-nu-var-som-bubblade-på-kaminen.
Efter ett tag började det dock lukta lite hallon så jag började ana att det inte var plast iaf.
Markus kom hem och undrade vad jag höll på med.....
-Hmmm, jag skulle ju bara göra lite värme......
Han kunde iaf erinra sig att det legat en lite påse med hårda karameller på kaminen. TUR!
Det var alltså mest socker som smälte ner.
Efter en stund var det vädrat och klart, inte så varmt dock, och vi kunde gå och lägga oss igen med en svag doft av hallonsylt i näsan.....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Shit! Det var ju tur i oturen i alla fall att det bara var godis, och att det luktade gott till slut. Jag kunde ha gjort precis samma sak. Kram!

Postat av: Maria

MM en jäkla tur. Skönt att höra att fler är som jag..Kram!

2007-09-02 @ 23:04:05
URL: http://www.marajja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback