Det här med mat....

Vi Jag har infört matsedel i vår familj.
Kanske sjukt tråkigt men nödvändigt!!
Sen vi fick Selina så har vi blivit sjukt dåliga på att laga mat.
Mest tror jag att det beror på att det liksom aldrig fanns nåt hemma.
Men nu är vi inne på fjärde veckan med matsedel och det har funkat över förväntan (provade förut en gång och då funkade det väl ca 2 dagar...)!

Det blir väl ingen gourmemat utan mer mat som är snabb och enkel att tillaga.
Men skönt att ha lite struktur och sen att se till att råvarorna finns hemma så går det av bara farten.
Den här veckan är matsedeln lite tråkig, mest beroende på en sinande kassa, med temat mat-av-det-som-finns-i-skåpen:

Mån: Pasta med tomat, lins & baconsås.
Tis: Sill & Potatis. Mmmm, så gott!
Ons: Omelett med stuvad brysselkål & skinka.
Tors: Pannkaka med hjortronsylt & grädde. Egenhändigt plockade hjortron från ifjol!
Fre: Tacos!
Lör: Örtagårdsstek med bulgursallad.
Sön: Ett oskrivet blad, Kan bli rester, kan bli bortbjudna eller lite grillat kanske?

Ja, nu blir det inget mer värdelöst vetande från mig, idag i alla fall, för nu orkar jag inte vänta på Markus längre utan nu ska jag gå och laga mat!


Kommentarer
Postat av: Åsa

HUR många gånger har jag inte funderat på matsedel? Det låter som att det är en god idé!
Idag åt vi gourmetmiddag: Makaroner och köttbullar med brunsås och broccoli....

Postat av: Marajja

MMmm, det lät faktiskt inte så dumt! :-)
Ja, det funkar faktiskt skitbra!
Just att grejerna finns hemma när det är dags att laga mat!
Hej förresten ;-)

2007-07-23 @ 13:25:55
URL: http://www.marajja.blogg.se
Postat av: Åsa

Jomen hejsan!
Du kanske kikar in på jobbet nån dag så man får se dig och prinsessan!

2007-07-23 @ 20:43:12
Postat av: Mikaela Trapp

Vill du blogga hos oss?
Östersunds Posten startar till hösten en stort projekt på op.se som innebär bättre lokal bevakning av länets alla kommuner, en ny nöjessajt och bloggar. Är du intresserad? Mejla mig, så mejlar jag mer information.
Mvh,
Mikaela som är en av projektets webbredaktörer

2007-08-08 @ 15:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback