Rapport:

Allmänt. Det har varit "vildhussdagarna" här i kommunen. 14 dagar när det händer en hel del.
Vi har varit på marknad, sång i Gamla Kyrkan med Lena Ljung-Falk & Robert Falk (Lena sjöng så jag hade ståpäls mest hela tiden....), ankrace, mera marknad, traktorrace och vi skulle på kakkalas men sket i det och ordnade eget "fruktkalas" istället. Ja just ja, vi har varit "ut" en sväng också. Markus bror och hans band spelade på utescen på pizzerian i fredags så snälla mamma kom hit vid elvatiden och satt här med Selina så var jag och Markus dit en sväng. Kändes lite konstigt att köra till en utekväll men det var rätt så trevligt. Mest lustigt var det väl att vi pratade mest med varandra trots att det var en massa annat folk där!

Renovering. Jorå, det går bra nu! Golvet är ju färdigt sen en tid tillbaka, köksön är ihopsatt, vi har målat kökstaket och igår satte vi upp lite av kökstapeten, rättare sagt den som ska vara ovanför överskåpen. Ikväll ska Markus göra fönstersmygar och imorrn kväll kanske vi kan börja sätta upp överskåpen. Spännande spännande!!
Just nu verkar det som att det finns en spekulant på huset vi bor i också :-)

Selina. Hon växer så det knakar och just nu känns det som att det händer nåt varje dag!!!
Hon har börjat upptäcka sina händer, väldigt fascinerande. Hon ler mer och mer, är faktiskt riktigt glad, och "pratar" mycket. Hon reagerar mycket på olika ljud, ex visslingar pruttar osv, hon tycker att det är väldigt roligt. Hon älskar sina hängande "leksaker", hon pratar med dem och flinar! Hon sover jättebra och de senaste nätterna har det gått ungefär 5 timmar mellan varje matning. Skönt, tycker mamma..... Hon är ganska bestämd tror jag och trivs bra själv, sitter gärna för sig själv i babysittern eller ligger i vagnen. Ä hon lite smågrinig så blir hon nöjdare om hon får vara själv än om man tar upp henne i famnen.
Vet inte vad hon väger eller hur lång hon är nu, vi ska kolla det på BVC imorrn. Hon har då fortfarande strl 56 så ni som tror att de kläder ni köpt men inte tagit er iväg hit med än är för små behöver inte oroa er ;-)

Vi är tokkära i henne, både jag & Markus!!


Jag då. Med mig är det bara finfint också. Njuter grymt av att vara mamma, rekommenderar det verkligen! Kan bli lite frustrerad ibland om jag är trött och Selina har nån gnällperiod men annars är det kanon.
Sitter inne här och surfar och lyssnar på Filip & Fredriks sommarprogram (mycket bra) just nu trots att solen skiner  och man borde sitta ute. Har dammsugat och tvättat idag. Skönt, då kan jag softa resten av veckan ;-)
Har gått ner 14 av de 16 kilona. Receptet är promenader och fika ;-). Försöker fika mindre eftersom jag blir så jäkla kass i magen av för mycket socker. Men det är svårt, det är ju så gott.....
Drack två stora koppar glas, starkt, kaffe vid lunchtid så jag har varit rätt så speedad under eftermiddan, tror det börjar släppa nu. Håller på och väntar på att Markus ska komma hem, tänkte se om han är sugen på att laga mat eller om jag ska göra det....
Ja ni ser ju, det händer inte så mycket stora saker men många små mysiga!
KRAM!


Kommentarer
Postat av: Julia

Hej! Kan vi inte få se lite bilder från huset snart? :-) Är SÅÅ nyfiken!

2007-08-03 @ 14:02:40
Postat av: Onlineshops

Shoppa online? - Prova våran website med nätbutiker av olika kategorier och med sidor för Sverige, Danmark, Norge, United Kingdom och United States


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback