Intresseklubben antecknar!

Så här kan en dag i mitt liv se ut nu för tiden:

05:05 - Vaknar av att Selina ligger och stånkar och stönar. Det betyder mat så jag ammar. Vi somnar om.

08:05 (hon är punktlig min lilla tjej!) - Vaknar av stånk och stön igen. Ammar och vi somnar om.

09:20 - Väckarklockan ringer. Eftersom jag ska klippa mig halv tolv så gäller det att kliva upp i tid, inte ligga och dra oss till elva som vi brukar göra.... :-) Snoozar.

09:30 - Väcker stackars Selina som är trött. Vi kliver upp och blöjar, klär på oss, äter frukost och ammar.

10:30 - Åker ner till farmor och vi går på en promenad med henne så Selina ska somna i vagnen. Hon somnar men vaknar lagom till att jag ska avvika till frissan kl 11:30. Men farmor går vidare med henne och hon var vaken och nöjd.

12:00 - Jag är färdigklippt och går ner till farmor och farfar (Selinas alltså). Där chillar vi lite, äter varmkorv och Selina har kanske sovit max en halvtimme totalt hittills idag, hon brukar sova typ 3 timmar på förmiddagen...

14:00 - Möter upp tre kompisar och deras barn på det nya fiket som öppnat. Fikar, ammar och surrar och går sen ner till lekparken en sväng. Jag och Selina leker inte så hårt men kollar på de andra ;-)

16:00 - Åker hem, Selina somnar då för andra gången idag, sover dock bara kanske en halvtimme nu också....
Markus kommer hem, jag lagar mat, vi sitter ute i finvädret och käkar. Selina är vaken och hur solig och glad som helst!

18:00 - Ammar och försöker få Selina att somna. Efter att vi vaggat och dansat lite till Sahara hotnights så somnar hon i min famn. Sätter mig och läser lite. Efter ca en halvtimme smäller dörren igen och Selina vaknar med ett ryck och börjar storgråta!! Dansar lite med henne tills hon blir lugn och glad igen!

20:00- Markus kommer hem efter en sväng på Näset och farbror F & faster T komer och hälsar på. Selina är världens gladaste och jollrar lite!

21:30 - Dags för mat igen. Selina blir lite arg så jag får vagga henne i famnen lite tills hon lugnat ner sig (beror antagligen på övertrötthet, hon har ändå varit grymt glad hela dagen trots att hon sovit så himla lite!)

22:30 - Selina somnar efter lite mer vaggning och lite mer mat. Jag har då hunnit duscha och nu rå så är det bloggning som gäller!

Ganska så softa dagar med andra ord och extra skönt nu när det varit så fint väder!
Det enda jag saknar idag som vi brukar ha är en långpromenad. Får bli imorrn!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Visst är det härrrrllliiiggggt!! Jag saknar det! Leenden som gör att man smälter,härliga promenader, en del blöjbytet och kräka, mycket oroande ( ialla fall jag) = mamma + bebis mot världen!!
kram till er

2007-06-29 @ 08:32:55
Postat av: Linnea

Värst vilka sovmornar du får då! Här kliver vi upp klockan 8 på morgonen, för då vill Lovisa varken sova eller ligga i sängen!

Postat av: Maria

Hanna: Grrrymt härligt! Hon är såjäkla go nu å söt så de e inte klokt!!!!
Linnea: Mmm, riktig tur! Du får muta Lovisa med mera mat så kanske hon vill sova längre! :-)

2007-07-01 @ 23:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback