Söndag hela veckan!?

Det är väl det de kommer bli framöver. Inga ruggiga måndagar. Skönt!

Helgen har varit bra!

Igår var vi hos Markus bror och sambo hela dagen nästan. Grabbarna var på Näset och började med kök/hallgolvet och jag och T (som var barnvakt till lilla A 1,5 år) tog hand om tjejerna.
Vi tog en promenad på byn och var på konstutställning (det ska börjas i tid!), handlade på ICA (ganska lugnt som tur va, inte så mycket folk) och hälsade på farmor och farfar.

Sen lagade vi grekiska köttbullar med diverse grekiska tillbehör och mumsade!
Mycket gott!

Sen blev det fiaskofestivalen då........
Gillade förvisso vinnarbidraget men ändå.........

Selina var lite gnällig och ville INTE sova igår kväll. Vet inte riktigt vad det var. Magen kanske?
Dock blir hon ju inte riktigt arg och bara skriker men som sagt inte helt nöjd.
Samma på förmiddagen idag men då tror jag mest det var närhet hon ville ha.
Försökte nämligen vika lite kläder och stoppa in i garderoben men till slut lade jag mig i sängen jag mä, med henne på magen/bröstet och då somnade hon så gott.
Å jag lider ju inte av att ligga så, finns nästan inget mysigare just nu än en tung, varm liten kropp så nära.

Sen har vi varit hos gammelmomma på 85-årskalas!
Vi passade på att ta några "fyra-generationer"bilder. Riktigt fina blev dom faktiskt!

Nu ligger tjejen och sover hos Markus och jag tror jag ska gå och vila en stund jag oxå inför nattskiftet.
Tror ändå jag har det rätt bra, hon brukar käka vid tolv, fyra och åtta ungefär å de käns helt OK!

Intressant notering: Ställde mig på vågen i onsdags och då var 10 av de 16 kilo jag gick upp borta! Helt otroligt ändå hur mycket som försvinner direkt!image431
Så här kan man se ut när man mumsat.... ;-)

Kommentarer
Postat av: johanna

Tilde - Är de marias bebis
- Ja
- Ligger hon å myser?
- Ja
- Bor hon i Nojjland
- Ja
- Jag vill inte att hon ska bo så långt!

2007-05-14 @ 11:52:35
Postat av: Hanna

åh gud vad gulligt.... :) herregud 10 kilo, inte illa:) kram

Postat av: Marajja

Johanna: Men hua rå!!!!! :-)
Jag vill inte heller att ni ska bo så långt borta!
Å så måste du lära henne att INTE säga Norrland! Norrland är ju faktiskt halva sverige!!! ;-)
Kram!! Blev glassen OK förresten?

Hanna: mmmmm :-) Ni måste komma och hälsa på snart!
Nä de är skönt! Man känner sig inte så osmidig längre! kram!

2007-05-14 @ 19:15:49
URL: http://www.marajja.blogg.se
Postat av: johanna

Glassen blev kanon, har alltid gjort på jordgubbar förut men hallon e helt klart bättre. Gästerna var mycket nöjda och skulle genast boka av sin catering till deras bröllop och anställa mig istället : )

2007-05-16 @ 16:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback