Då var det lörda igen...

å då satt ja å deppa la lal alalalalala la. Eller hur den där låten gick.
Ja men här är det tvärtom! Inget depp!

Lördag å vi är "lediga". Inget Näset idag (eller jo, Markus är där nu men kommer snart hem).
Snart ska vi ta å promenera till vår vän och granne K som anordnar nån slags sammankomst idag.
Fyrhjuling för stora och små och grillning ikväll, tror jag.
Trevligt!

Jag å Selina bloggar, lyssnar på Winnerbäck och busar. Väckte nog henne nyss när jag blåste håret.....när jag stängde av hårtorken var det en ledsen tjej som hördes istället. Hemska mamman......
Men nu är hon glad igen!

Hon har käkat massor av gröt idag!!
Testade banangröt för första gången i förrgår och hon verkar gilla det direkt. Hon blir typ sur om jag inte är tillräckligt snabb med nästa sked!

Annars i veckan har det varit möten av olika slag, några på jobbet för att reda ut hur jag ska gå vidare med jobb, tjänstledighet osv. Självklart tänker jag mycket på olika jobblösningar hit och dit men samtidigt känner jag att jag måste skjuta det på framtiden ett tag och njuta av att vara mammaledig nu istället!

Andra möten har varit trevligare; fika och promenad möte med gammal klass/rumskompis som var hemma, visit på familjecentralen,fika med Mamma T och lilla W och igår teammöte.
Vi skulle gå egenom en enkät vi lämnat ut och se hur vi skulle jobba vidare på min avdelning. Nu blev det ju bara genomgång då eftersom vi inte har något jobba vidare....
Sen grillade vi och surrade. Vissa drack vin, andra cola....Mycket trevligt var det iaf och ganska nostalgiskt.
Antar att det kommer an avslutningsfest så småningom med hela Aktsam och den kan jag tänka mig blir väldigt nostalgisk och känslofylld!!

I torsdags var vi ju även och såg smakprov på Allt för byn-gängets show.
Superbra! När tre av grabbarna gjorde ett potpurri så rös jag HELA tiden!
Kanonbra! Kan tänka mig att min gamla klasskompis Emil kommer bli flickornas favorit ;-)

Här kan ni se trailern (om ni inte redan sett den på 3:an!):
http://vod.mtgnewmedia.se/TV3Noje/Trailer/2007/v34/allt_for_byn_trailer_kommande 

Kommentarer
Postat av: Maggan

...här kommer mina "spår".
Banangröt framkallar glada minnen, även om det är vääldigt länge sen. Jag minns att alla min barn bara älskat den. Njut av din mammaledighet och ta till vara tiden med Selina (vackert namn), den går alldeles för fort. Min "lilla" Andrea blir 18 år om några veckor...

Postat av: Maria

Va roligt me spår!!! 18 år!! Nyss gick hon ju i 7:an! Helt otroligt! Å själv blir man ju inge äldre......

2007-09-02 @ 23:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback