Me lik-e

Å va jag gillar bloggar. Och att blogga.
Det är så roligt att läsa vad alla har för sig.
Å nu när det är ganska många man känner, mer eller mindre, som bloggar så är det ännu roligare.
Det är så roligt att läsa hur andra upplevt samma sak som man själv varit på.
Å få veta vad som rör sig i huvudet på andra. Det man själv tänker är ju nåt man kanske inte delar med sig av i vanliga fall!

***********************************

Helgen har gått i festens tecken.
I fredags - surströmming.
Ja, jag vet inte jag. Kanske man kan lära sig äta. Nån gång.
Det var ju inte så illa så jag kräktes men det blev inte heller mer än en strömming.
Så här är min upplevelse:
En tugga av tunnbrödsmackan fylld med potatis, mycket lök, tomat och lite surströmming.
Först ganska salt och rätt gott. Sväljer. Då kommer en skum dra-efter-andan-stark smak. Sen en huskning (typ rysning).

Efter den enda "battan" blev det rostbiff och potatissallad. Det var godare.
Vi hade även femkamp - kula, spjut, golf, älghornskastning och pilkastning.
Jag var sjukt dålig på kasta-långt-grenarna men inte alls så tokig på sikta-grenarna. Faktum är att jag var den enda av ALLA som fick i två golfbollar i nätkassen (vad det nu kan tänkas heta...)! Ganska så stolt...
Sen klotrade (spelade kloter, typ som kubb för er som inte vet, inte klottrade) vi och kollade på min berusade sambo (inte så bra att dricka  mycket när man är trött och ganska sliten, kanske....). Tror faktiskt att jag, som var nykter, hade roligare än han. Förmodligen för att jag var närvarande under hela festen... Dom oerhört roliga cheferna avslutade med ett uppträdande i skenet av bilens strålkastare. Vi är belagda med tystnadsplikt så jag kan inte berätta vad dom gjorde....
Klockan elva tog jag med mig de tre pojkarna jag kört dit och åkte hem. En lagom tid att avsluta en fest på. När man är nykter.

Igår var det höstfest på vårt gamla folkparksställer Qul i Backen. Där har jag många gamla fina minnen från......Många tonårshångel ;-)
Nere på stora dansbanan hade dom gjort jättemysigt med lite bord, en bar, rönnbärspynt osv. Som nån sa; - Det ser ut som nån fest i serien "Gilmore girls" (vet inte om det stämmer, jag brukar inte se den).
Allt för byn-gänget uppträdde med lite olika nummer och ett par från Cirkus Cirkör showade också. Mycket bra!
Sen blev det lite väl hög volym för lilla gumman så då gick vi hem. Men jag var sjukt partysugen! Drack en cider men hade gärna stannat längre och druckit fler. Första gången faktiskt på bra länge som jag känt den känslan!
Blev fångad på bild av strix-gänget för första gången igår. Kändes inte alls bekvämt!! Men skulle förmoda att det inte kommer med, jag blev typ helt stum. Du gör det bra, Hanna, som fixar det!

Idag har det varit arbetsdag på näset igen. Har ÄNTLIGEN skrapat klart taket!!!!
Mitt nästa jobb är: Skrapa väggar. I två rum. Det har suttit väv där som vi rivit bort så nu måste luddet som är kvar skrapas bort. Men det funkar riktigt bra om man blöter på först så det känns inte alls lika drygt som taket. Arbetsställningen är ju lite bättre också.

Nu vill min käre sambo ha datorn så på återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback