*JULKALENDER*

Idag är det start för alla sorters julkalendrar. När jag var mindre tyckte jag att det var jättekul när man äntligen fick börja öppna dem och när de började sändas på tv. Idag är det väl kanske inte riktigt samma känsla....vilket är otroligt tråkigt. Saknar verkligen den där spännande, pirrande känslan i kroppen hela december månad. Inför julskyltningen när man skulle få ett paket från Lions och pirret när man kanske hittade några gömda julklappar att klämma och känna på och gissa vad de innehöll, när granen skulle kläs, både hemma och hos Momma osv osv. Kan fortsätta sådär i evighet för allting var mycket mer spännande förut. Idag är man så blase på nåt vis. Man, eller iaf jag, kämpar för att hitta den där rätta känslan men den kommer aldrig.
Givetvis är det roligt och mysigt och jag älskar julen men jag saknar spänningen. Kanske kommer den tillbaka någon gång?
Hoppas det.

Men apropå julkalendrar så såg jag i alla fall dagens avsnitt av
"En Decemberdröm"  och ja, det sa väl inte så mycket. Jag fick inte direkt nån känsla om hur den kommer bli så får nog spana in några avsnitt till innan jag vet om den är värd att se eller inte.
Hade sett fram emot förra årets julkalender jättemycket. Gillar verkligen Allram East och hade trott att det skulle vara mer av honom, hade inte räknat med "Höjdarna". Tyckte inte att den var så bra.....

Den jag gillat mest på senare år (oj den gick 1997!) har varit "Pelle Svanslös".

De julkalendrar jag kommer ihåg att jag såg är nog de mellan 88 och 92. Vilka de var kan man läsa om på Svt:s hemsida!

Ja just det! Jag får ju öppna första luckan i min chokladkalender idag också!

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag missade kalendern på tv i morse, tråkigt! Måste försöka se ikväll, men det är inte riktigt samma sak som på morgonen!

Min favorit bland julkalendrarna som gått på tv är "Liv i luckan" och "Trolltider", men även "Julens Hjältar" från -99! Måste nästan köpa filmerna och se dem igen så jag får någon ordentlig julstämning!

Postat av: Niffe

Den där känslan kommer tyvärr aldrig tillbaka kan jag meddela. Inte förrän du skaffar barn, då upplever man den igen genom barnen. Inte lika mycket som när man själv var liten, men nästan.

2005-12-01 @ 13:11:20
URL: http://niffes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback