Kören!

Igår var jag på kör, förresten!
Det är verkligen så jäkla roligt att sjunga!
Jag är alltid på bra humör när jag åker hem därifrån.
Är en väldigt blandad kör, den äldsta är född 1916 och jag är yngst med mina 24 år....
Så jäkla härligt faktiskt att umgås med de som är äldre. De är så kloka och väldigt roliga. Roligast är när de blir irriterade på varann och börjar tjafsa....=)
Sen är det ju en kyrkokör (den enda kören som finns här) så det blir ju en del psalmer. Men en hel del annat oxå. Nu sjunger vi mycket vemodiga, vackra "höstiga" låtar. En del är så fina att jag får tårar i ögonen..

Ja, de var ett av mina intressen.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag vill också sjunga i kör!! Måste man sjunga bra? Jag sjunger hellre än bra kan man väl säga :)

Postat av: Marajja

De är ju de som är det fina med att sjunga i kör!
Där kan man sjunga hellre än bra för där blir ju alla tillsammans en fin enhet!

2005-10-13 @ 17:36:32
Postat av: Hanna

Jag måste nog börja. Det känns som att man blir så glad av att sjunga.

2005-10-14 @ 08:36:41
URL: http://hannaslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback