Vår generation

Visst känns det som att vår generation (80-talisterna) strävar tillbaka, mot det gamla?
Och med det menar jag att baka, sticka, pyssla , vara hemma och bete sig lite sådär som mormor.
Eller har det bara med min ålder att göra?
Att detta beteende är något som kommer i 25-årsåldern?
För jag tycker att jag överallt läser att folk pysslar, stickar, bakar, inreder, löser melodikrysset, läser Allas, osv osv.
Jag själv har tom börjat lyssna på P4!!!! Vilket alla som känner mig vet varit bannlyst hemma! Men på morgonen och kvällen är det lite mysigt.... Tål dock fortfarande INTE Radiograttis!
Och jag har beställt garn och stickor och pysselsatser.
Och jag odlar och bakar och håller på.
Hmmm, vad tror Ni?

Kommentarer
Postat av: Niffe

Ha ha jag har också alltid hatat P4, men tycker nu att det kan vara ganska småmysigt....Men som sagt INTE Radiograttis!!!!

Postat av: Julia

Hihi! Ja, det ligger nog lite i det du säger. Jag älskar att fixa i hemmet, i växthuset, och ute på tomten. Jag pysslar gärna och skulle gärna lära mig att virka igen...lite halvstörd är jag, det vet jag. Men samtidigt är vi 80-talister inte tanter jämt. Jag gillar tex också smink, kläder, sport, att springa på krogen osv. Men mitt i allt det där smyger jag gärna in ett kakbak eller ett melodikryss!

2005-10-25 @ 17:08:28
Postat av: My

Selektiv perception, det är inget nytt fenomen men du har inte varit uppmärksam för det tidigare eftersom du haft fullt upp med att utvecklas från tonåring till tickande livmoder ;) Snart blir vi alla som våra mammor. Its Predestinated *moahaha* :D Nej skämt åsido, jag tror att det beror dels på det, att vi plötsligt börjar intressera oss för att bona om oss i den här åldern men också på att det är så stökigt därute i världen, att ta hand om det som är oss närmast blir ett sätt att hantera det obegripliga i naturkatastrofer, orkaner, tsunamis och krig.

2005-10-25 @ 19:30:24
URL: http://www.husmusen.blogg.se
Postat av: Marajja

Julia: Ja de är ju de som är det fina! Att man kan glädjas åt båda sakerna!

My: Aha! Tror oxå att det beror på hur världen ser ut idag och säkert som du säger, att det är något som kommer med åldern....
Jag som aldrig trott det. Men då kommer jag alltså vakna 4:00 på mornarna och tycka att hårdrock är förskräckligt när jag är 70 år.....

2005-10-26 @ 08:09:26
Postat av: Hanna

Melodikrysset och ring så spelar vi är favoriterna när jag åker på hundtävlingar.

2005-10-26 @ 08:54:03
URL: http://hannaslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback