Var det en sån här jag såg igår??

24883-350
En meteor (stjärfall)? (Nästan exakt som ovan såg det ut fast himlen var alldeles svart)

Stod ute igår kväll och plötsligt så såg jag som ett stort blågrönt "klot" med ett ljusstreck mer i rött efter sig åka neråt över himlen!
Såg supernära ut men var förmodligen många kilometer bort!
Undra om det var nån fler som såg? Ca 19:30....
Det lustiga är att kvällen innan såg Markus ett ljussken på himlen med ett frasande ljud (vilket dessa tydligen kan ge upphov till).
Men efter att ha läst lite här på internet så kan jorden tydligen hamna i vissa områden iblan där det är mycket stoft i rymden (eller hur det nu var) och man kan se upp till 10 metorer i timmen en klar och mörk kväll (och mörkt är det ju verkligen nu!).
Så det kanske inte är helt omöjligt att vi såg samma sak?
Häftigt var det iaf, har aldrig sett något så nära förut, kändes som att det var alldeles bakom huset!!
Förut har jag bara sett långt långt borta på himlen.

Kommentarer
Postat av: Malin

Det kanske var ett UFO :)

Postat av: johanna

...eller så var det väl fugelsang och gänget som tog en runda...

2006-12-15 @ 10:32:37
Postat av: Marajja

Ufo hmmm... Nä, vettu de tror jag inte på!

Ja de kanske var Fugle! ;)

2006-12-15 @ 11:19:40
URL: http://www.marajja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback