Tjejsnack v.9

1. När börjar du verkligen längta efter våren och leta efter dom första vårtecknen?
I slutet på januari när Markus fyller år. Då börjar det bli ljust och de första tulpanerna brukar stå på bordet!

2. Vad är det bästa med våren?
Att det blir ljusare!!!
Tulpanerna!!!
Att jag fyller år!

3. När anser du att man kan säga att den är här?
April/maj nån gång. Innan är det vårvinter.

4. En del storstädar, en del köper fröer, en del klipper ned buskar, vad gör du som du tycker är ett riktigt "vårgöra"?
Så olika fröer. Köpa tulpaner! (Ja, tulpaner ÄR min favvoblomma!)
Börja jogga ute på geggiga grusvägar.

5. Av vårens första underbara blommor och växter som,
kommer upp i början vilken är din favorit?
Kommer inte upp så många här....så de blir väl först tussilago och sen tulpaner =)

Kommentarer
Postat av: Husmusen

Håller med till punkt och pricka om tulpanerna. Det är mitt mesta vårtecken :)

Postat av: Carrie

1.Nu i början av Mars.
2.Ljusare hela världen lyser upp:)
3.April/Maj när knopparna börjar göra sig synliga.
Tittar gärna på kvistars begynande knoppning.
4,Nja vårgöra,bor i lgh med vovven kommer annat in också.Mitt vårgöra:(
5.Vårens blommor är sippor.Lagomt till min sons födelsedag 25 Maj:)växer Gullvivan som jag älskar.

2006-02-28 @ 22:32:59
Postat av: Marajja

Gullvivor är också riktigt fina!!
Våren är helt enkelt underbar!!

2006-03-01 @ 08:39:10
URL: http://www.marajja.blogg.se
Postat av: Agneta

Hur går det med husköpet? Jag är nyfiken ju! Kram!

2006-03-01 @ 10:31:12
URL: http://atomflickan.webblogg.se
Postat av: Carrie

Ja,men i dag snöar det igen.Längtar till April/Maj.

2006-03-01 @ 12:19:34
Postat av: Anonym

Agneta: Jo vi har väl inte kommit nå längre just nu. Har ju skrivit kontrakt och att vi får tillträde 1 april så det är väl bara att vänta....=(
Kram!

Carrie: Mmmm, mera snö som ändå inte blir nå......

2006-03-01 @ 12:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback