En bit in i 2006.....

Snott från Lindisen

Vad gjorde du 2005 som du aldrig gjort förut?

Mådde dåligt. Började grubbla. Pluggade på universitet.

Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2006?
Har aldrig gett något. Ska ej ge ett nu heller...

Fick någon i din närhet barn?
Ja, massor! Nä men en tre, fyra stycken var det nog och fler vankas..

Dog någon i din närhet?
Ingen direkt nära så. Eller förresten min katt Doris!

Vilka länder besökte du?
Finland.... Var inte direkt läge för några resor.....

Vad skulle du vilja ha 2006 som du saknade 2005?
Bättre självkänsla och självempati. En snygg kropp!

Vilket datum från 2005 kommer du minnas, och varför?
8/10. Min och Markus förlovningsdag!

Vad var din största åstadkommelse?
Att jag lyckades ta mig upp ur något som jag aldrig trodde att jag skulle komma upp ifrån!

Vad var ditt största misslyckande?
Att jag var tvungen att hoppa av skolan pga jag inte mådde bra. Fanns väl inte direkt något alternativ men känns ändå som ett misslyckande....

Vems beteende förtjänade att firas?
MARKUS! Min familj, min chef och min bästa kompis.

Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
Några kompisar som kanske inte var så bra kompisar som jag trodde. Mitt eget beteende gjorde mig ledsen och frustrerad nästan hela tiden.....

Var tog det mesta av dina pengar vägen?
H&M skulle jag tippa.......

Vad gjorde dig jätte, jätte, jätte exalterad?
Min semester och hur otroligt bra jag mådde då!! Årets julklapp från M

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2005?
3 doors down " Landing in London" + en annan med dem som jag inte kommer ihåg vad den heter

Bästa skivor 2005?
Madonna - Confessions on a Dancefloor,

Vad önskar du att du hade gjort mer av?
Njutit! Varit här och nu! Gosat med M!

Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Gråtit. Grubblat. Ätit.

Hur firade du jul?
Först med M hemma, sen med familjen hos Mormor, sen hos M´s familj.

Blev du kär under 2005?
På nytt lite då och då i den person jag varit kär i de senaste 4 åren (snart)

Hur många one-night-stands hade du?
0

Favorit TV-program?
Top Model, Cityakuten
Vilken var den bästa boken du läste?
För svår fråga......

Bästa filmen?
Samma där... Kom "så som i himmelen" 05 ? I så fall var det den. Och Masjävlar!

Vad gjorde du på din födelsedag?
Sa förlåt och jag älskar dig, till min pappa under många tårar, firade den med de jag känner, avslutade med en middag och fest som spårade ur....

Vad hade gjort ditt år mycket mer njutbart?
Om allt hade varit så som det alltid har varit.... Men då hade jag å andra sidan inte utvecklats och lärt mig uppskatta när allt är som vanligt....

Hur skulle du beskriva din stil 2005?
Har två stilar som ligger långt ifrån varandra.... En ganska feminin och fin, en mer "snowboardstil". De spretar verkligen men jag kommer inte ifrån nån av stilarna. Båda är som jag på nåt vis....

Hur höll du dig ifrån att bli galen?
Med hjälp av mycket stöd från familj, chef och en läkare/kognitiv beteendeterapeut och P & A som varit i samma sits!

Vilken kändis/offentlig person beundrade du mest?
Madonna

Vilken politisk fråga gjorde dig upprörd?
Feministpartiet gjorde mig lite upprörd ett tag.

Vem saknade du?
Min vän P. Min katt. Markus när han var borta och jobbade hela tiden...

Vem var den bästa nya personen du träffade?
T, en jättego tjej!
Berätta om den värdefull läxa du lärde dig 2005.
Att ta det lugnt. Inte vara med på allt. Att jag inte är någon supermänniska som aldrig behöver vila. Att försöka ställa mindre krav på mig själv. Bl a.....

Citera en sångtext som passar ditt 2005.
" I´m not supposed to be scared of anything but i don´t know where i am, i wish there i could move but i´m exhausted and nobody understands how i feel, I´m trying hard to breath now but there´s no air in my lungs, there´s no one here to talk to and the pain inside is making me ?, i try to hold this under control, they can´t help me cause no one knows. Now i´m going thru changes... osv osv
En låt med 3 doors down som är helt fantastisk och som jag verkligen tyckte stämde under stora delar av året.......

Lärde du dig något nytt under 2005?
Mamma lärde mig att sticka igen! Lärde mig oxå poweryoga och att göra smycken!

Vad vill du lära dig under 2006?
Virka, mera yoga, någon ny arbetsuppgift, hur man blir nöjd med sig själv

Årets händelse?
Tsunamin, bomberna i London, vår förlovning

Årets skvaller?
Kate Moss, linda och fadde ( så tröttsamt!!!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback