Måndag

Gör ett nytt försök att jobba nu då.
Blev ju bara två dar förra veckan.
Är fortfarande inte frisk men nu ignorerar jag det. Ska ut och promenera ikväll också.
Då kanske jag blir frisk!?

Imorrn börjar jag nya jobbet. Då kommer jag vara där på heltid i två veckor, så jag lär mig nåt!
Då kommer det förmodligen bli mindre blogg ( inte för att jag varit så produktiv nu på slutet) för där är det nog mer att göra. Skönt ändå med mindre dötid framför datorn! Dagarna blir ju så långa då!

******

Till nåt helt annat: vikt. *Puh*
Måste försöka göra nåt där, eller har väl börjat.
Kör GI-varianten så gott det går. Är ju inte så svårt egentligen då jag älskar bönor och linser och grönsaker. Men det krävs lite planering, tycker jag.
Har fått med mig Markus också, ganska skoj att lyssna på honom när han kommer på allt han inte kan äta. Han kunde inte förstå vad man skulle äta istället för mackor  : )
Bjöd sedan på äggröra med skinka och blomkål till frukost och det var mycket uppskattat och han höll sig mätt länge. Så vi får väl se hur det går.....".
Har inte ens vägt mig, kör
"jeanstricket" istället.
Tror att jag skulle bli deprimerad om jag ställde mig på vågen. ( Inte på riktigt alltså, förlåt att jag missbrukar ordet)
Drömmen är ju och har alltid varit en snygg, slank men vältränad kropp.
Ska de va så svårt?


Ja, tydligen.

Kommentarer
Postat av: malin

jag har precis köpt mig en GI-kokbok, den perfekta matlådan, tror jag den hette. tänkte göra chili igår emn såg att köttfärsen legat i frysen nästan ett år! kan man äta den då???
lägg gärna ut nåt mumsigt recept :D

Postat av: Marajja

Köttfärsen är det nog ingen fara med. Iaf inte om det är älgfärs. Kanske lite värre om det är fläskfärs, fetare mat härsknar ju även ifrys.

Ska lägga ut om jag lyckas komponera nåt gott!
Idag blev det lax med kokta sojabönor och yoghurtsås. Inget super men helt OK.

2006-01-16 @ 22:38:18
URL: http://www.marajja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback