Barnprat

Idag är jag gravid i 17:e veckan.
Herregud, snart har jag gått halva tiden!

Å jag har inte ens nån mage än!!!

Vi ska på ultraljud om två veckor iaf. Ska bli himla roligt!

Då hoppas jag att allt är bra och att jag äntligen börjar känna mig gravid.
Eftersom jag inte mått dåligt på något vis och inte har någon mage så är allt så himla overkligt!

Men snart känns det som att det är dags att börja förstå och planera för det som behöver inskaffas och framförallt försöka förstå hur det här med försäkringskassan fungerar......

*En annan sak, det påstås ju att man inte ska tappa ett enda hårstrå under graviditeten. Jo tjena! Jag tappar exakt lika MYCKET hår som vanligt!*

Kommentarer
Postat av: Carrie

Men vad roligt. Grattis!
Tror inte att gravida tappar hår. Snarare tvärtom kan jag tänka mig.
Ingefära är bra mot illamående. En liten bit.
Även mot åksjuka.

Mvh

Postat av: Marajja

Tack!

Men det är ju det som är grejen, jag TAPPAR ju hår!
Å sen har jag inte mått illa alls! Jätteskönt!

2006-11-15 @ 13:21:17
URL: http://www.marajja.blogg.se
Postat av: blogghanna

lycka till med försäkringskassan...

2006-11-15 @ 13:28:18
URL: http://blogghanna.blogg.se
Postat av: Gabriella

Låter som rena drömgraviditeten=) så vill jag oxå ha det iframtiden, förutom hårtappandet då ;)

2006-11-15 @ 14:02:15
Postat av: Marajja

Hanna: ja det är ju de jag inser när jag lyssnat på er.....

Gabriella: Ja det har det ju verkligen varit. Fast det gör ju att jag oroar mig mycket för om allt verkligen är bra därinne också. Ska bli skönt med ultraljud!

2006-11-15 @ 14:24:27
URL: http://www.marajja.blogg.se
Postat av: Tess

Jag förstår vad du menar den där tiden ett tag efter man testat positivt och till man börjar känna sparkar, ul och magen börjar puta den kan va riktigt jobbig allt känns så overkligt, men du ska se att allt är finfint med din bejse:)
Ultraljud är så mysigt!
Om du tappar hår nu så kanske du slipper tappa en massa sen efter graviditeten:)

2006-11-15 @ 20:22:48
URL: http://dorba.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback