Sömn, kära sömn....

Å vad skönt det skulle vara att få sova riktigt länge nån gång......

Igår hade jag en plan.
Den gick ut på att jag skulle lägga mig hyfsat tidigt.
Det sket sig.

Först låg jag och läste. Bra bok = svårt att lägga undan.
Släckte väl lampan vid halv elva iaf, tänkte att det var ganska skönt att vara ensam i sängen.
Få bre ut sig och slippa höra snarkningar.
Mmmm, höll precis på att somna när *piiiiiiip*
Eller pip, pannan tjuter så att den kan väcka döda till liv!
Bara att kliva upp, ner och fylla på pellets och vänta. Den brukar nämligen tjuta en gång till.
Så jag väntade. Var på toaletten. Väntade lite till.
Gav upp, tänkte att den piper väl bara en gång idag då.
Gick upp och la mig bekvämt till rätta igen....
Mmmm, skönt.....*piiiiiiiip*
SUCK.
Bara att kliva upp igen och gå ner och slå av och på knappen.
Sen upp och försöka sova igen.
Då börjar ett otroligt mystiskt ljud låta utanför.
Kan inte beskriva hur det lät.
Samtidigt med detta ljud sätter de ca 7 hundarna i närheten igång att skälla.
Det mystiska ljudet fortsatte en stund men sen blev det tyst. Hundarna också.
Efter ett tag sätter det igång igen.......var ju lite fundersam över vad det var men tanken på att kliva upp och kolla kändes inte lockande....
En tredje gång satte detta igång men sen blev det tyst.
Så någon timme senare än vad det var tänkt somnade jag.
Och är givetvis fruktansvärt trött idag.

Rätt jobbigt i-landsproblem faktiskt!

(Förmodar att det mystiska ljudet var ett djur, typ en skällande räv eller nåt, såg en räv utanför huset häromdan....men jag vet inte....)

Kommentarer
Postat av: Agneta

Jag håller med. Tänk att få sova till man vaknar av sig själv... Eller åtminstone mer än fem timmar per natt... Är iofs självförvållat men ändå. Kram

Postat av: Marajja

Mmmm, det vore en dröm!
Undra vad som håller dig vaken om nätterna då.... :D
Kram!

2006-10-11 @ 08:17:44
Postat av: Agneta

Haha, det vet man aldrig ;). Fast inte varje natt... Ibland kan jag bara inte sova helt enkelt. Kram

2006-10-11 @ 08:47:42
URL: http://atomflickans.blogsome.com
Postat av: Sis

Har du slutat blogga??! Uppdatering tack!

2006-10-16 @ 12:00:36
Postat av: kicks

Halllååå uppdatera! Men vadå, det snöar väl visst hemma?! Är det nån mening å säga att jag vill det, för du berättar väl ändå inte... Men jag vill veta vad jag ska ha med mej,på mej och vilken tid jag ska kliva upp!

2006-10-19 @ 11:08:48
Postat av: Marajja

Men jag orkar inte!!
Har ingen lust att blogga alls....

Förmodligen kommer den tillbaka men just nu är det stopp!
Jo men alltså jag kan berätta det, kan nog inte hålla mig längre! Å de snöar inte alls!

2006-10-19 @ 12:42:55
Postat av: Malin

Va?! Snöar det inte? Här har det snöat hela dan

2006-10-19 @ 16:43:58
Postat av: Agneta

Jag saknar dig! Du kan väl kommentera hos mig i allaf all ;). Hoppas magen och du mår bra i alla fall. Massa kramar. Och ha en trevlig helg!

2006-10-20 @ 09:39:02
URL: http://atomflickans.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback