Dopad.

Idag har vi haft dop!
Jättebra blev det!!!

Prästen Komministern (vad är skillnaden?) Solbritt var så himla mysig och bra, inte för högtidlig utan personlig och lagom.
Vi var i
Gamla kyrkan som byggdes på 1600-talet, tror jag.
Familj och några vänner, 25-30 personer, alldeles perfekt.
Selina var nöjd och glad och otroligt söt i den 99 år gamla dopklänningen!
Tre psalmer ochdikten "Älskade barn" som jag läste. Tråkigt kanske att jag inte skrivit den själv men den stämmer så bra in på vad vi känner!
Fika i Sockenstugan efteråt, gott och gott men mycket blev det kvar så välkommen på fika! (Hmm, jag och M ska ju bjuda våra arbetskamrater på fika, medan vi har kvar dom, eftersom vi fick presenter efter barnafödandet, kanske läge för det nu....)
Massor med fina och bra presenter fick hon!
Nu sussar hon så fint här i soffan, snarkar nästan lite.
Charmtrollet vårat.

  

Så här glad var hon hemma efter dopet:
 

Själv måste jag ha fått nån slags sockerkick för efter att vi kom hem vid femtiden så har jag städat, varit på återvinningen, tvättat, hängt tvätt å de och så.
Skönt.
 
Nä nu ska jag fösöka lära mig hur scrapblog fungerar!

Kommentarer
Postat av: Laura

Vilken fin dag ni verkar ha haft :), och dopklänningen var ju underbar. Och vilken stilig karl du har, inte sett honom på bild innan. Med fina dig och honom är det inte konstigt att Selina är så förbaskat söt :). Ha en bra vecka!

Postat av: Maria

Jättfin! Ja jag är ju partisk även i den här frågan; jag tycker han är skitsnygg! Tack och bock! Kram!

2007-08-28 @ 10:25:41
URL: http://www.marajja.blogg.se
Postat av: prÄllan

Hejsan!
Härligt dop ni verkar ha haft. Lycka till och välsignelse framöver.

Präst är det gemensamma ordet för det som egentligen är titeln VDM (verbi divine minister/ministra
det gudomliga ordets tjänare). Präster kan vara: pastorsadjunkter (första året), komminister (det är de flesta), kyrkoherdar, prost, domprost, kaplan, stiftsadjunkt, biskop och ärkebiskop. Grunden som präst är densamma sedan är innehållet lite beroende på titeln. Tex, stiftsadjunkt är en präst anställd på stiftet oftast med en specialkompetens. Kyrkoherden kan liknas vid församlingens arbetsledare/chef. Domprosten är som en kyrkoherde men för domkyrkan.

Blev det klarare?!

Ha D!
prÄllan

2007-10-16 @ 08:39:09
URL: http://prellan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback