Hej!

Så här god tycker Selina att din present är, Hanna!
image476

Å Johanna, här är receptet på ananspaj som jag hade glömt bort att jag lovade:

150 g smör
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Smält smöret och blanda med övriga ingredienser. Tryck ut i en normalstor pajform.
Blanda sen:

2 små burkar krossad ananas
2 dl creme fraiche
1 dl socker
1 tsk vanlijsocker och
1 ägg.

Häll detta i pajformen och grädda sen på 225 grader ca 20- 25 minuter!
Nästan godast att äta kall!

*********************************

Igår var vi ju till Sundsvall, eller rättare sagt Birsta.
Plockade upp lite kakel på K-Rauta, köpte vattenlås och annat kul ....
Slank ner en badrumsmatta och ett duschdraperi också.

Igår kväll träffade vi mamma T och lilla W (ja även pappa J), det var mycket trevligt. Det var ett tag en så det var så skönt att bara prata och prata och prata. Vid elva tror jag att jag och Selina kom hem.
Smaskig nougatparfait fick vi också!

Idag har vi promenerat och fikat med lilla A (som är lika gammal som mig men tills för nåt år sen alltid varit en pygmee jämfört med mig!) som är hemma från huvudstaden på visit. De va trevligt!Nu håller Markus på att duscha sen ska vi åka och köpa popcorn och sen kura ner oss i soffan med skärgårdsdoktorn på dvd :-)   Vi är så sjukt trötta båda två!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad kul att presenten gick hem!!! Är så sugen att komma upp och hälsa på och få se lilla Selina i verkligheten. Stora Kramar!!!

2007-08-16 @ 00:34:07
Postat av: Marajja

JAA kom! Det var ju ett tag sen nu!!
KRAM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback