Grädde

24883-367
Första semlan ligger nu i magen.
Svingo var den!

Annars inte mycket att tala om......
Har köpt tyg och börjat klippa lappar till mitt första lapptäcke.
Tänkte att jag skulle få till ett till bebisen.
Vi får väl se hur det går.......

Kurs i Östersund i helgen, Första hjälpen och Förenings- & mötesteknik.
Inte så upphetsande men men.....
Tar en sleepover hos gravida kompisen M!
Markus är ändå borta, på hockey i sundsvall.

Nästa helg har vi varit tillsammans i 5 år. Har föreslagit en tripp till Åre med VM, mat och kanske en bio i Ösund. Markus skeptisk (tråkmåns...) men vi får väl se.... ;-)

Ha en kanonhelg mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh semlor..

Postat av: Laura

Mm, va gott! Låter för övrigt som ett perfekt sätt att fira 5-årsdagen på. Skulle inte banga om nån kom med en sån idé till mig :). Ha en skön helg nu, kram på dig!

2007-01-26 @ 15:40:43
URL: http://laura.webblogg.se
Postat av: Gabriella

...semlan såg verlligen smaskig ut =)

2007-01-26 @ 16:54:20
Postat av: Tess

Å vad gott! älskar semlor:)

2007-01-28 @ 13:45:32
URL: http://dorba.webblogg.se/
Postat av: Sis

Jag bakade EGNA semlor igår. På EGEN deg.
Dom blev supergoda, fyllde dom med riven mandelmassa och keso, toppat med vispad grädde.
Naturligtvis varm mjölk med kardemumma i till!

Hur blev det, kunde ni också den 17 feb?

2007-01-29 @ 10:39:59
Postat av: Marajja

Hur gör man egna semlor UTAN egen deg? ;)
Hua för hetvägg men en semla skulle jag gärna ta!
Ja vi kan!

2007-01-29 @ 11:37:04
Postat av: Sis

Man kan faktiskt köpa bara bullarna på affärn och fylla dom själv. Jag bakade alltså även degen själv.
Gud vad alla hackar på mig idag.

2007-01-29 @ 11:50:15
Postat av: Marajja

Vaddå hackar? ;)
Undrade ju bara, jag tänkte som att man kunde köpa färdig deg! Inte färdiga bullar! :)

2007-01-29 @ 13:24:11
Postat av: Sis

Äh, har umgåtts med en person i helgen som typ dissat allt jag sagt/tycker. "Nä varför gör du så, det här är mycket enklare", "Nä varför tycker du det, det jag tycker är mycket bättre", "Varför har du en sån här, min är mycket bättre" typ....lite påfrestande...

2007-01-29 @ 14:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback