Suck.....

jag är så jävla trött!!
Får delvis skylla mig själv eftersom vi började kolla på Grey´s Anatomy säsong 2 igår....
Men mest beror det på (jag har sagt det förr) att jag inte är gjord för tidiga mornar!!!!
Det passar inte mig! Jag mår fysiskt dåligt av att kliva upp före klockan 9!
Å imorrn blir det ingen sovmorgon heller, klockan 6 åker vi härifrån till sundsvall för att ta bussen klockan 8 vidare mot stockholm.

Det är ju bröllop på lördag! Jag ska ha på mig.......ja, va fan ska jag ha på mig!?
I lördags var vi ju i Östersund och skulle leta kläder. Det blev dock sjukt stressigt så ett linne blev resultatet för mig. Ett svart halternecklinne med paljetter längs ringningen. Hittade en kjol hemma som jag tänkte ha till. Och försöka köpa en kavaj eller nåt att ha över. Det var planen. Tills igår.

Då kom svägerskan bort med två klänningar hon lånat och ville ha hjälp med vilken hon skulle ha. Superfina, bal-aktiga klänningar i fina tyger. Och hon är modellsmal och snygg och jag kände mig då bara fel, fel, fel! Som en valross bredvid en svan. Eller biffen bredvid bananen om man så vill. Å kläderna kändes inte ett dugg festliga. Å inte blir det bättre av att denna graviditet förskaffat mig ett helt gäng finnar på axlar och nacke. Svinäckligt! *suck*

Så nu vet jag inte alls. Kommer ha ( i bästa fall) 4 timmar på mig att shoppa i sthlm imorrn. Skulle i första hand vilja ha en klänning (det har jag velat hela tiden) men eftersom brösten är ännu större än vanligt har alla klänningar jag provat blivit så urringade att det sett vulgärt ut. Vulgärt & bröllop känns inte bra....
Annars skulle jag vilja hitta en lång kjol och något att ha över linnet. Måste även köpa ett par skor, gärna röda. Må högre makter hjälpa mig!

Nån som vet var man kan köpa festliga gravidkläder i sthlm??

Kommentarer
Postat av: Karenina

Nåja, blir nog bra med kläderna och tänk vad fint som är inuti din mage.
I dag kände jag mig också som en valross, men tar det med en klack spark.
Provade några riktigt fina klänningar på Erikshjälpen i Sundsvall. Och bara inse att julen har satt sina spår. Lyckades ändå kränga på mig dem :) och priset var acceptabelt inte över en femtio lapp för en, så jag tog båda.
Många kvinnor brukar faktiskt bli smalare efter en graviditet, särskilt om man ammar.
Ha det så gott i Stockholm.

*hugs*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback