Sugklocka och tång??

När kan dessa ting användas tror ni???

Japp. Vid förlossning!!!!!

Föräldragrupp idag då igen.
Info om smärtlindring, avslappning, jag körde lite yin-yoga, info från IFO (Socialtjänsten).

Sugklocka och tång KAN alltså komma att användas för att få barnet ut ur magen. Hemska ting. Barnmorskan visade tången. Tror jag skulle föda automatiskt bara dom tog fram den vid i förlossningen, i ren självbevarelsedrift!

Avslappning/andning har jag ju rätt bra kunskap om så det kändes helt OK.

Info från IFO var deprimerande och hemskt......
Statistiken är inte rolig, ca 40% flyttar isär under barnets första år. Vidare pratade vi om vad som händer om mamman skulle dö vid förlossningen (inte 100% säkert att pappan får vårdnaden...), vad som händer om man hamnar i vårdnadstvist eller om man blir anmäld för barnmisshandel etc etc.
Förvisso vårt eget fel att det blev dessa ämnen för VI skulle ställa frågor. Så då frågor man ju om sånt man tror och vet att socialtjänsten arbetar med, pinsamt om det bara är tyst och ingen frågar nåt. Även om det inte känns så aktuellt just nu iaf...

Annars kändes det lite mindre stelt denna gång, alla pratade lite mer och skrattade lite mer!
Nästa gång är det dags för info från barnpsykologen....

Nä, nu är det dags att gå hem, jag slutade ju för 2 minuter sen ;-)

Kommentarer
Postat av: Anna

Hihi, man ska alltså sikta in sig på grabbarna med barnvagn :D Det verkar ju vara stor chans att de är singlar! Har sett många snygga killar här i Stockholm nu i veckan med vagn... Får väl ge mig ut på jakt i lekparkerna ;-)
Hoppas allt är bra!
Kram

2007-03-15 @ 10:43:59
Postat av: Sis

Ja, sugklocka och tång är ju inga skojiga grejer direkt om man ser dem "utanför sitt sammanhang" så att säga....men å andra sidan tänker man inte så mycket på det när man väl ligger där. Patricia var tvungen att dras fram med sugklocka eftersom hon fastnade, och jag kan säga att jag är glad att dom använde den, annars hade hon nog inte överlevt...eller så hade hon fått hjärnskador av syrebristen. Nackdelen med sugklocka är bara att man spricker så förbannat av den eftersom det går så fort.
Det är nog en fördel att man varit ihop ett tag innan man skaffar barn, för visst tusan sliter det från början. Men har man en grundmurad kärlek för varann så brukar det mesta lösa sig till slut!

2007-03-15 @ 11:58:50
Postat av: Malin

Jag vill också ha en sån klok sistaaa.

Lät ju inte så skojsigt det där men överlag så tycker jag inte att barnafödande låter som nåt trevligt (förutom resultatet då förstås!). Men när man väl är där så har man väl inte så mkt val antar jag. Bra pepping va? Hahaha..

Kvinnor kan!

Postat av: Marajja

Anna: Ja du får göra det! Om du vill ha en lite knodd på köpet då.....
Allt bara bra. Själv då?
Kram!

Sis: Jo sugklocka känns inte så läskigt, tyckte bara tången såg så jäkla kall och stor ut! ;-)
Å jag har ju hört om Hannas 7 sugklockeförsök så det ska nog bra om det skulle gå så...
Mmmm, jag är faktiskt inte så orolig för min och Markus del, känns som att vi gått igenom en hel del tillsammans och har vi klarat det så klarar vi nog detta. Vi kan ju prata med varann om allt. Men det är hemskt att statistiken ser ut som den gör, först och främst med tanke på barnen!
Tror också att de är dom som blir med barn ganska fort efter att dom träffats som i längden inte håller ihop. Men jag tror på oss :-)!

Malin: Det är ju det som är de sjuka, jag ser faktiskt fram emot förlossningen!!
Jag tycker att det ska bli spännande att se hur jag fungerar och reagerar och hur ont det egentligen gör!! Helt vrickat egentligen....Fast det känns bra också att jag inte är rädd för den!
Å som sagt, resultatet lär ju överväga det mesta!
Kram!

2007-03-15 @ 16:37:07
Postat av: Sis

Titta, det är nån som tycker jag är klok!! *stolt*

Vet du, dom värmer upp instrumenten innan dom använder dom....så det inte ska kännas kallt.

Jag tror också på er!

2007-03-15 @ 17:17:22
Postat av: eremo

shit var är du?
jag är orolig

2007-03-25 @ 11:08:24
URL: http://eremo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback