Choklad

Idag har jag varit till Chokladverkstan och köpt några praliner.
Det känns verkligen l y x i g t. Fredagslyx!
Å när jag gick hem, dragandes på barnvagnen och tänkte på dem så kände jag också hur gott det skulle vara med lite portvin till. Har nu skickat Markus att köpa.
Så ikväll ska jag smutta portvin och mumsa njuta av fyra sorters chokladpraliner. Inte helt fel, eller hur!?
image493
Vad gör ni ikväll?

Idag har vi (jag och Sellerina) också promenerat, fikat hos svärföräldrarna och varit till banken och startat upp tre olika fondsparanden till Selina. På kuppen lärde jag mig en hel del om olika fonder; garantifonfer, fond-i-fond, högriskfonder osv. Mycket bra!
Jag har också funderat en hel del. På vad jag ska göra sen. Fast det gör jag mest varje dag men inte blir jag nå klokare. Ena stunden ska jag bli frisör, när jag träffar barn så ska jag bli lärare, eller varför inte ha en egen inredningsbutik eller kanske gå journalistlinjen och sen bli frilansjournalist och göra inredningsreportage från Norrlands träslott. Ja, ni ser ju hur det spretar.
Åsa, om du ska starta en inredningsbutik, lova att jag då får bli din första anställda för det är min stora dröm!

Annars så längtar jag tills Selina börjar kramas. För jag vill krama henne jättehårt. Och länge.

Å så vill jag gå på Casa Cor.

Kommentarer
Postat av: Maggan

Mmm, choklad...Kattarinas är underbart god, Eller hur? Frisörer behövs ju hur många som helst, det vet jag. BRA lärare är alltid i ropet och vad jag minns, så är du just en sån!!
Kram!!

Postat av: Åsa

Njae, tyvärr är det väl inte riktigt en inredningsbutik jag ska dra igång. Däremot är jag rätt intresserad av Marcus... Alltså, det han kan producera... Alltså.. Äh, jag menar helt enkelt hans halsband. Jag ska dra igång en butik som säljer lokalt producerade produkter. Kanske Marcus är intresserad av att sälja lite ?

2007-09-14 @ 21:03:50
URL: http://ace67.blogg.se
Postat av: Tess

Å vad lyxigt med chokladpraliner, mums!
Jag har liknade funderingar på framtiden det svänger verkligen från dag till dag...

2007-09-15 @ 07:27:55
URL: http://dorba.webblogg.se/
Postat av: Agneta

Att veta vad man vill göra är inte lätt... Tyvärr vet man nog inte helt innan man provat. Vad jag gör ikväll är inget spännande. Surfar lite mest. Nu ska vi ut på en promenad. Igår tittade vi på film och åt godis. Fast inte lika god som du. KRAM!

2007-09-15 @ 20:05:27
URL: http://atomflickan.webblogg.se
Postat av: Hanna

Choklad det som är så gott!!
Ska faktiskt på en choklad kurs i början på november, ska bli riktigt kul!!!
Jobbar hela helgen, inte så kul att jag tog på mig söndagen jag som ska vara ledig på söndagar. Kram Kram!!!!

2007-09-16 @ 00:51:55
Postat av: Maria

Maggan: Kattarinas är supergod, ffa minten och getmesen! Å tack. Ja, så jäkla svårt och veta vad jag ska göra....Kram!
Tess: Ja och närman pratar med folk som verkar även de som är "mycket" äldre inte heller veta vad "de ska bli när de blir stora". *suck*
Agneta: Nä, och hur får man prova innan man bestämt sig för nån utbilning? Tack, vad du är söt! Kram!
Hanna: Gu va kul!! Men, du måste hålla på dina lediga söndagar vännen! kram!!

2007-09-18 @ 10:43:49
URL: http://www.marajja.blogg.se
Postat av: Linnea

Jag vill också gå frisör, samtidigt som att jag vill göra massa andra saker.. Jag kan aldrig bestämma mig, men frisör ligger högst på listan!

2007-09-24 @ 10:43:04
URL: http://nogg.se/lenise

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback