Hmmm..

sitter här och funderar på om det är så blåsigt att det inte är skönt med en promenad.

Eller om det är så att det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder.

Tror det lutar åt det sista.
Alltså på med vindjackan bara lillgumman har vaknat och sen åka till Näset och ta en promenad medans M snickrar. (Jag har redan gjort mitt pass med skrapan idag på dan. Nu är det inte mycket att skrapa kvar. Just nu. )

Igår kväll var det sjukt skönt att gå. Nästan ljummet när det blev mörkt. Kickis drog med mig ut så igår blev det tre promenader. Skönt.
Sen fick vi inflyttningsfika. Sugarcake sticks (= misslyckad sockerkaka), de ni! De var inte dumt!

Idag har Selina smakat potatis för första gången (på burk). Det såg väl inte alldeles gott ut. Men jag förstår henne. Smakade jag med och det smakade ju ingenting. Förutom potatis då. Nästa gång blir det nog egenhändigt kokta. Tror det blir godare.
Imorgon är det surströmmingsfest med Markus jobb. Det är med skräckblandad förtjusning jag ska prova på denna delikatess (?).
image492
Återkommer med rapport!
 
Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: johanna

Usch! Jag tog min första surströmmingstugga i somras hos farsan och jag trodde faktiskt inte att det kunde vara så hemskt eftersom så många äter det, men det var faan det värsta jag ätit! Jag tog en tugga och smaken satt kvar i käften i ett dygn efteråt och inte nog med det... det luktar surströmming när man skiter sen åxå!!
Men du gillar det säkert! lycka till
(men se till att ha mjölkat ur ett par liter innan så du inte utsätter det arma barnet för detta, nog för att man ska kämpa men där går gränsen)
;-)
puss

2007-09-06 @ 19:23:44
Postat av: fia

ska bli spannande och höra gur de smakade .. hm fundersam .


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback