Matförsök...

Så här kan det se ut när Selina ska få annat än mat från bröstet:

Selina ligger på golvet och börjar bli lite hungrig, vilket märks på den ökade ljudvolymen.
Jag steker köttfärs och tänker att ; - Jag ska bara göra klart.....
Selina blir arg och gråter.

Färdig med köttfärsen. Tar upp det gråtande barnet och lugnar henne samtidigt som jag vämer lite vatten till banangröten.
Selina lugnar ner sig och äter några skedar gröt. Sen kommer hon på (tror jag iaf) att; -Nä, när hon tog så där lång tid på sig med maten tänker jag minsann vägra gröt!
-OK vi värmer väl den där flaskan med bröstmjölk då som jag har på lut, tänker jag.
Men det bästa vore ju om Markus kom hem och gav henne den så de får vänja sig.
Å precis då kom han.
Selina hade lugnat ner sig och fick därför några skedar gröt till, av M. De gick då ner med stor aptit, ja faktiskt hela tallriken!
Sen flaskan då.
Markus för den till Selinas mun men; - Stopp nu! Inte det också, säger Selina (kanske?) och börjar gråta igen.
Jag kan inte låta bli att ta över men det går inte med mig heller.
Jag kliver upp och bär runt henne en stund så hon lugnar sig.
Envis som jag är (och kanske en hemsk mamma?) så provar vi igen, denna gången står jag upp och S kikar framåt på pappa. Då fungerar det! Hon suger och mumsar!
Smyger över henne i M´s famn och där äter hon upp den deciliter som jag pumpat ur.
Glad, nöjd och mätt är hon sen.
Föräldrarna något varma och mamman lite orolig över om det är fel att kämpa en liten stund.....
image491
Riktigt så här glad var hon inte idag.....

Kommentarer
Postat av: johanna

helt rätt att kämpa, de förstår nog mer än vad vi tror de små;)

2007-09-05 @ 22:10:42
Postat av: Helena

Klart man ska kämpa lite, blir bara svårare och svårare ju större de blir annars, om de lär sig att man får vad man vill bara de skriker!! Bättre man lär de på en gång!!

Postat av: johanna

absolut, ger man de små rackarna ett finger så tar de snart hela armen!

2007-09-06 @ 13:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback