Snor

Ur Wikipedia: Snor eller nasalt mucus är det slem (mucus) som bildas av slemhinnorna i näsan. Slem bildas även av ackumulerad extracellulär vätska, vilken ökar i omfattning vid ett inflammationssvar. Under en dag kan det bildas upp emot ett par deciliter slem.

Så nu vet ni ;-D

I alla fall så är både jag och Selina snoriga. Humör är trots detta på topp så jag tror inte hon är så jättesjuk....
Men idag blir det, förutom en promenad, bara innemys!!

Igår tog vi en promenad "runt slalombacken" i det vackra vädret. Alltså, det är verkligen en vacker höst i år. Vilka färger! Kommer ni ihåg ifjol, då var det mest bara brunt.
Idag är det tyvärr inte lika soligt men det får gå ändå.

Vi var också på familjecentralen igår (ett ställe där man träffas med sina barn och det är en massa olika aktiviteter) och det var en dietist där och lagade mat med oss. Vi gjorde linssoppa och supergott morotsbröd med grahamsmjöl. Och en efterrätt som jag nu tänkte tipsa om (kanske alla redan kan detta, då får ni förlåta mig för onödig spilld tid...). Blanda mosad banan med hallon och turkisk yoghurt. Frys en lite stund. Mycket gott!

Ja det var allt från mig just nu. Vi hörs senare!

Kommentarer
Postat av: Marre

Hej tjejen! o tack för idag de var jättetrevligt! sitter här o fösöker söva ner meja,,, o casper har somnat:( ja hör av mig senare ang i morgon kramen

Postat av: Åsa

Tack för lektionen i "snor"... Fint med lite allmänbildning. Man vet aldrig när det kan behövas... :-)

2007-09-20 @ 20:30:41
URL: http://ace67.blogg.se
Postat av: Hanna W-H

Ha ha!!!
Jag har inte ens sett mig själv i tidningen ännu!!!

2007-09-20 @ 23:14:20
Postat av: Ulrika

Hej, hej!Jag läser din blogg emellanåt. Håller med dig om att hösten är vacker i år.

2007-09-22 @ 21:56:14
Postat av: Maria

Marre: Alltid trevligt med promenad och fika!
Åsa: Nä, allmänbildning är bra ;-)
Hanna: Det var kanon! Du har snart eget tv-program å grejer :-D
Ulrika: Är det Dahlbergskan? Mmm, mycket vackert! Går de bra på nya jobbet?

2007-09-24 @ 08:20:11
URL: http://www.marajja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback